افرادی همچون بولتون که خود را به ترامپ فروخته اند، به چهره‌ ای طنز تبدیل شده اند و با حماقت، خود را در سطح ویژه ای تحقیر می‌ کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن پست در گزارشی نوشت: جان بولتون تا پیش از آن که به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ به کاخ سفید وارد شود، یکی از مهمترین چهره‌ های نومحافظه کار و جنگ طلبی بود که همواره پای ثابت مصاحبه‌ های فاکس نیوز و رسانه‌ های مشابه آن بود. بولتون پیشتر سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود و او همواره در انواع مختلف مسائلی که مطرح می‌ شد بر رویارویی تاکید می‌ کرد. بولتون همیشه خواستار آن بود که آمریکا علیه ایران و کره شمالی اقدام نظامی انجام دهد.

زمانی که بولتون وارد کاخ سفید شد، در ازای بیان این دیدگاه‌ های جنگ طلبانه سالانه 569 هزار دلار از فاکس نیوز حقوق دریافت می‌ کرد؛ علاوه بر اینکه سالانه مبلغ حدود 750 هزار دلار هم از بابت ایراد سخنرانی هایش دریافت می‌ کرد. در واقع، شهرتی که بولتون به واسطه مصاحبه هایش با فاکس نیوز کسب کرد مهم ترین عاملی بود که توجه ترامپ را جلب کرد و او را بر آن داشت که این فرد را به عنوان مشاور امنیت ملی به کاخ سفید دعوت کند. اما در عوض، بولتون به جای آن که بتواند با ورود به کاخ سفید جایگاه خود را ارتقا ببخشد، به چهره‌ ای طنزگونه تبدیل شده و مجبور است از شخصیت های خودکامه‌ تعریف و تمجید کند. 

بولتون صبح روز یکشنبه با دو برنامه «یکشنبه شبکه فاکس نیوز» و «سخنرانی وضعیت کشور در شبکه سی ان. ان» مصاحبه کرد و در هر دو مصاحبه‌، تلاش کرد از دیدار بی نتیجه ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در هانوی دفاع کند. به طور طبیعی، «کریس والیس» و «جیک تاپر» مجریان هر دو شبکه خبری فاکس نیوز و سی ان ان. درباره این اظهار نظر ترامپ که رهبر کره شمالی از بدرفتاری شدید با «اُتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی اطلاع نداشته است، از جان بولتون سوال کردند. ترامپ بعد از دیدار با رهبر کره شمالی در هانوی به خبرنگاران گفت: «کیم جونگ اون به من می‌گوید در این باره اطلاعی ندارد و من حرف او را قبول دارم.» این اظهار نظر ترامپ با واکنش تند خانواده وارمبیر و انتقاد‌ بی سابقه جمهوری خواهان کنگره مواجه کرد. 

بولتون در پاسخ این پرسش به والیس مجری فاکس نیوز تلاش می‌ کرد معنا و مفهوم «قبول حرف افراد» را تشریح کند و گفت: «هنگامی که ترامپ می‌ گوید «من حرف رهبر کره شمالی را قبول دارم» به معنای آن نیست که آن حرف را به عنوان یک واقعیت قبول دارد. این سخن به معنای آن است که وی آن چه را که کیم جونگ اون می‌ گوید، می‌ پذیرد.» شاید بولتون به هنگام ایراد این سخنان باوری به آنها نداشته است. دستپاچگی مشاور امنیت ملی در مصاحبه با شبکه سی ان ان به مراتب آشکارتر بود. 

بولتون در هر دو مصاحبه‌ تلاش کرد از سیاست‌ های ترامپ در ارتباط با موضوع مداخله روس‌ ها در انتخابات 2016 آمریکا و نیز مواضع وی در ارتباط با مسئله قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مخالف دولت سعودی، حمایت و این سیاست‌ ها را توجیه کند. 

هفته گذشته «مایکل کوهن» وکیل پیشین ترامپ به جمهوری خواهان هشدار داد: هر کس که برای روسای جمهور (یا هر مسئول منتخب دیگری) کار می‌ کند باید گاهی اوقات از سیاست‌ هایی دفاع کند که آن روسای جمهور یا مسئولان منتخب با آنها مخالفند. کسانی که خود را به ترامپ فروخته اند، سرنوشتی همچون بولتون پیدا می‌ کنند و با حماقت خود را در سطح ویژه ای تحقیر می‌ کنند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.