پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

طناب برکناری از قدرت به گردن ترامپ نزدیک تر شد

این روزها ترامپ از همه سو در فشار قرار دارد فشارهایی که وی در آخرین سخنرانی اش به آن اذعان کرد.

 

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم نوشت: به نظر می رسد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خطر فشارهایی که توسط دشمنان داخلی و خارجی وی بر او وارد می شود را احساس کرده است و نیز احساس کرده است که برکناری اش از قدرت نزدیک شده است.

در سخنرانی ای که ترامپ روز شنبه ایراد کرد و 90 دقیقه طول کشید، درباره این فشار ها سخن گفت به ویژه زمانی که اذعان کرد این دشمنان می خواهند که وی را از کاخ سفید با توجیه اتهام های ساختگی و گمراه کننده بیرون کنند و اصطلاح«چرت و پرت» را در توصیف این اتهام ها به کار برد.

ترامپ تلاش کرد و تلاش می کند که با فرار به جنوب شرق آسیا (کره شمالی) و سخن گفتن از نزدیکی اعلام شکست نهایی گروه تروریستی داعش، بر این فشارها و موفقیت هایی که تا کنون این فشار ها به دست آورده است، سرپوش بگذارد. ما بر این باور نیستیم که این فرار که بازتاب دهنده حالتی از سردرگمی است برایش مفید است یا او را از بن بست بیرون می آورد.

نشست سران که با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در هانوی برگزار کرد از هم پاشید زیرا کیم بر حاکمیت و استقلال کشورش و نیز حق داشتن سلاح هسته ای (20 تا 60 کلاهک هسته ای) و موشک های بالستیک تأکید و بر لغو محاصره اقتصادی تحمیلی بر کشورش پیش از آغاز هر گونه اقدام برای خلع سلاح هسته ای اصرار کرد. اما در ارتباط با شکست داعش باید گفت که ترامپ این موضوع اهمیت خود را از دست داد و دیگر برای بیشتر مردم آمریکا مهم نیست.

چیزی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند از آن فرار کند گزارش«روبرت مولر» بازپرس ویژه است در روزهای آینده درباره تبانی ترامپ با طرف های روسی برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 علاوه بر تخلف های قانونی که طی تبلیغات انتخاباتی اش و در ماه های نخست به قدرت رسیدنش مرتکب شده به وزیر دادگستری ارائه می کند.

زمانی که «مایکل کوهن» وکیل مدافع سابقش که جعبه سیاه ترامپ  و رازدار سابقش توصیف می شود با دادستان کل آمریکا همکاری می کند و ترامپ را در شهادتش در کنگره کلاهبردار،نژادپرست و حیله گر توصیف می کند که از او خواسته مبلغی به میزان 135هزار دلار به زن بازیگر فیلم های مستهجن برای ساکت کردنش بپردازد زیرا این زن تهدید کرد که وی را در رسانه ها رسوا می کند و جزئیات رابطه جنسی اش با او را افشا می کند این یعنی رئیس جمهور آمریکا با بن بست و بحرانی واقعی رو به روست.

رسوایی ها حتی دست از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دوست ترامپ و پدر معنوی«جارد کوشنر» داماد و مشاوراش نیز بر نمی دارد زیرا دادستان کل این رژیم وی را به دریافت رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم کرد.

سال 2019 چه بسا سال سرنگونی فاسدان و دشمنان مسائل عادلانه و جنگ طلبانی خواهد بود که به دنبال بی ثباتی و ناامنی جهان هستند و در رأس این فاسدان و دشمنان جهان ترامپ و نتانیاهو قرار دارند. این چیزی است که به آن امیدواریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.