دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا جبهه جدیدی را در تلاش هایشان برای برکناری ترامپ از قدرت گشودند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه تایمز گزارش داد دموکرات ها جبهه جدیدی را در تلاش هایشان برای برکناری ترامپ از قدرت گشودند و به همین منظور کمیته قضایی مجلس، در مسیر استیضاح، از 60 فرد و نهاد در حلقه اطرافیان ترامپ خواستار ارائه اسنادی شد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در پیبه دست آوردن اسنادی است که می گوید می تواند شواهد کارشکنی در مسیر عدالت، فساد و سوء استفاده از قدرت از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور و دستیاران او را فاش کند.

«جرولد نادلر» رئیس کمیته قضایی گفت که ترامپ در مسیر اجرای عدالت مانع تراشی کرده است، با این حال هر گامی در زمینه استیضاح به نتایج این تحقیقات بستگی خواهد داشت.

نادلر گفت که 60 فرد و نهاد از امروز دوشنبه درخواست هایی در این زمینه دریافت خواهند کرد.

او گفت: «پیش از اینکه فردی استیضاح شود، باید عموم مردم را قانع کرد که این کار لازم است.»

نادلر جمهوری خواهان را به کمک به فرار رئیس جمهور از مسئولیت پذیری در دو سال حضورش در کاخ سفید متهم کرد و گفت که دموکرات ها اکنون وظیفه دارند از قوانین محافظت کنند. وی افزود: «ما هر کاری برای جمع آوری شواهد لازم انجام می دهیم.»

او به برنامه «این هفته» شبکه ای بی سی گفت: هنوز فاصله زیادی با استیضاح داریم، ما هنوز حقایق را در اختیار نداریم، اما تحقیقات مناسب را شروع خواهیم کرد.

او افزود: ما از فردا درخواست هایی برای دریافت اسنادی را به بیش از 60 فرد از کاخ سفید گرفته تا وزارت دادگستری خواهیم فرستاد.

او گفت از جمله درخواستی در این زمینه برای «دونالد ترامپ جونیور» پسر ترامپ، «آلن ویسلبرگ» مسئول مالی سازمان ترامپ، «جان کلی» مسئول سابق کارکنان کاخ سفید، «دان مک گان» مشاور حقوقی کاخ سفید ارسال خواهد کرد.

نیمی از کمیته های مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در مورد معاملات تجاری و سیاسی رئیس جمهور، بررسی پرداخت مالیات توسط او، و تبانی احتمالی اش با روسیه گسترش داده است. 

ترامپ مکررا هرگونه تخلف را رد کرده و دموکرات ها را به تلاش برای مقصر شناختن او در یک عملیات بی پایه متهم کرده است.

او روز شنبه به تندی به «رابرت مولر» دادستان ویژه تحقیقات مربوط به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات و ادعای تبانی کارزار او با روسیه، حمله کرد. انتظار می رود مولر به زودی گزارش خود در این خصوص را تسلیم وزیر دادگستری آمریکا کند.

هدف گرفتن مولر و همچنین اخراج «جیمز کامی» مدیر سابق اف بی آی در ارتباط با تحقیقات روسیه از جمله مسائلی است که نادلر به عنوان موارد روشن کارشکنی در مسیر عدالت از سوی رئیس جمهور از آنها نام برد.

دموکرات ها اکنون کنترل مجلس نمایندگان را به عهده دارند اما اکثریت مجلس سنا با جمهوری خواهان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.