مشخص نیست درخواست جدید ترامپ چه تاثیری روی مذاکرات چین و آمریکا برای پایان دادن به جنگ تجاری خواهد گذاشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اقدام خود در به تعویق انداختن دور دوم افزایش تعرفه ها در اول مارس، خواستار لغو فوری همه تعرفه های چین بر محصولات کشاورزی آمریکا شد.

دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: «از چین خواستم فورا همه تعرفه ها بر محصولات کشاورزی آمریکا از جمله تعرفه های گوشت را براساس این مسئله که دو کشور در حال پیگیری مذاکرات تجاری مطلوب هستند حذف کند. من همچنین دومین بخش افزایش تعرفه ها به 25 درصد را که قرار بود از اول مارس اجرایی کنم اجرا نکردم. این مسئله برای کشاورزان عزیز ما و شخص من بسیار مهم است.»

ترامپ در این توئیت هم به تعویق تعرفه ها و هم دیدار برنامه ریزی شده اش با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین در فلوریدا برای به سرانجام رساندن توافق تجاری با چین اشاره داشت. انتظار می‌ رود دونالد ترامپ و شی جینپینگ این ماه دیدار کنند.

بر اساس اطلاعات دفتر تجاری آمریکا، چین دومین بازار بزرگ کشاورزی آمریکا محسوب می شود. صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به چین در سال 2017 به 20 میلیارد دلار رسید.

ترامپ در روز یکشنبه از «پیشرفت چشمگیر» در مذاکرات با چین خبر داد. 

توئیت شب گذشته ترامپ پس از شکست مذاکراتش با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ویتنام منتشر شده است. 

پس از ماه‌ ها تنش تجاری میان دو کشور، چین و آمریکا آتش‌ بس 90 روزه‌ ای برای پایان دادن به اختلافات خود اعلام کردند. این مهلت روز جمعه به پایان رسید اما چنانچه به نظر می‌ رسد پیشرفت مذاکرات به حدی بوده که مانع از وضع تعرفه‌ های جدید شود. مشخص نیست درخواست جدید ترامپ چه تاثیری روی مذاکرات چین و آمریکا برای پایان دادن به جنگ تجاری خواهد گذاشت.

ترامپ در ژوئیه سال گذشته بر واردات صدها میلیارد دلار واردات کالا از چین تعرفه اعمال کرد. برخی از شرکت‌ ها از اقدام وی برای کشاندن چینی‌ ها به پای مذاکره حمایت کردند اما برخی دیگر از آنها بر این باورند که تعرفه‌ ها بسیار پرهزینه و مضر خواهند بود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

چین هم دست به اقدام مشابهی زده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.