رهبر حزب کارگر انگلیس تأکید کرد که حزبش حامی برگزاری یک همه پرسی جدید برکسیت(خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا) است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «جرمی کوربین»رهبر حزب کارگر انگلیس تأکید کرد که حزبش حامی برگزاری یک همه پرسی جدید برکسیت(خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا) است. حزب کارگر مهم ترین رقیب محافظه کاران در قدرت است.

سخنان رهبر حزب سایه انگلیس در حالی مطرح می شود که ۲۹ روز دیگر انگلیس برای همیشه باید اتحادیه اروپا را ترک کند.

این اولین بار است که به صورت رسمی حزب کارگر پیش از ۲۹ مارس سال جاری میلادی پیشنهاد همه پرسی جدیدی را می دهد. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر تصریح کرد: «ما معتقدیم که دموکراسی با رای مردم انجام می گیرد و برای این کار شاید دوباره باید سرنوشت بحران برکسیت را به دست مردم بسپاریم. ما نمی خواهیم تن به برکسیت بدون توافق دهیم. چرا که پیامد ان برای انگلیس فاجعه بار خواهد بود.»

«جان مک دانل» دومین رهبر تاثیرگذار حزب کارگر هم گفته است که پنج شنبه این حزب در پارلمان پیشنهاد ماده ای جدید برای برگزاری همه پرسی دوم برکسیت را خواهد داد. نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نشست روز چهارشنبه پس از ساعت ها مناظره پیشنهادات جدیدی برای حل بحران برکسیت ارائه کردند.

پس از بررسی این یشنهادات جرمی کوربین سخنرانی کرد و با انتقاد از محافظه کاران و شخص نخست وزیر ترزا می از او خواست تا به برکسیت بدون توافق تن ندهد.

پس از رای تاریخی و مخالفت نمایندگان مجلس عوام انگلیس درباره آخرین توافق برکسیت پانزدهم ژانویه گذشته دولت ترزا می سعی کرد با مذاکره با اتحادیه اروپا و ایجاد برخی از اصلاحات در متن توافق پایانی نظر نمایندگان پارلمان انگلیس را جلب کند.

ترزا مِی، نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه از نمایندگان پارلمان انگلیس خواست که در صورت مخالفت دوباره آنها با توافق انجام شده میان او و اتحادیه اروپا در مورد برکسیت، به طرحی رای دهند که به او اجازه می‌دهد، موعد آغاز خروج این کشور از اتحادیه اروپا را از تاریخ فعلی که ۲۹ ماه مارس است، به تاریخ دیگری موکول کند.

بر اساس این طرح، خانم می روز ۱۲ ماه مارس یا بعدتر از آن، نسخه اصلاح شده توافق انگلیس و اتحادیه اروپا را برای اجرای برکسیت به معرض رای نمایندگان خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.