به دنبال تشدید تنش ها میان اسلام آباد و دهلی نو، دولت هند برخی پروازها را متوقف کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اکونومیک تایمز گزارش داد مسئولان بخش هواپیمایی هند اعلام کردند که دولت از آنها خواسته تا پروازها به «جامو»، «سیناگار»، «لِه»، «آمریتسار»، «پاتانکوت»، «چاندیگاد»، «دهرادون» و «تارامشالا» در نزدیکی منطقه «جامو و کشمیر» تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآیند.

برخی از پروازها در مسیر فرودگاه های جامو و سریناگار به مبدا بازگردانده شدند.

خبرگزاری ANI هند هم به نقل از برخی منابع گزارش داد پروازهای بین المللی که در حریم هوایی بین هند و پاکستان تردد می کنند هم تحت الشعاع این تنش قرار گرفتند. به گفته این منابع، برخی پروازها به مبدا بازگشتند و برخی دیگری به نظر می رسد به دنبال مسیرهای جایگزین هستند.

این اقدامات پس از آن صورت می گیرد که مقامات هندی امروز چهارشنبه از ورود سه جنگنده پاکستانی به حریم هوایی این کشور خبر دادند، در عین حال ارتش پاکستان اعلام کرد که دو جنگنده هندی را در حریم هوایی خود در کشمیر ساقط کرده است. خلبانان این جنگنده ها کشته شده اند.

پلیس پاکستان در عین حال اعلام کرد در حملات توپخانه ای امروز چهارشنبه هند به کشمیر پاکستان، 6 غیرنظامی کشته شدند.

دیروز رسانه های هندی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند در حمله جنگنده های نیروی هوایی هند به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان 200 تا 300 شبه نظامی کشته شدند. این در حالی که سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد جنگنده های هندی حریم هوایی پاکستان را در امتداد خط کنترل مرزی نقض کردند و با مشاهده واکنش سریع جنگنده های پاکستانی به سرعت مجبور به ترک منطقه شدند. این نخستین بار از سال 1971 تاکنون است که جنگنده‌ های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.