وارن تأکید کرد که اگر ایران همچنان به مفاد این توافق پایبند باشد، متعهد می‌شوم که از بازگشت آمریکا به این توافق حمایت کنم.

 

به گزارش جماران به نقل از یورنیوز، «الیزابت وارن» یکی از کاندیداهای مهم حزب دموکرات‌ ایالات متحده آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در ۲۰۲۰ آمریکا وعده داد در صورت پیروزی در این انتخابات بار دیگر ایالات متحده آمریکا را به جمع کشورهای پایبند به توافق هسته‌ای با ایران باز گرداند.

خانم وارن با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «نهادهای اطلاعاتی ما بارها گفته‌اند: توافق با ایران در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای(!) کارآیی داشته است. اگر ایران همچنان به مفاد این توافق پایبند باشد، متعهد می‌شوم که از بازگشت آمریکا به این توافق حمایت کنم.»

خانم وارن ۶۹ سال سن دارد و از سال ۲۰۱۳ تاکنون به عنوان سناتور ایالت «ماساچوست» فعال است. او که از منتقدان جدی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به شمار می‌رود از بیش از یک ماه پیش خود را به عنوان اولین چهره برجسته دموکرات‌ها برای رقابت با او مطرح کرد.

خروج آمریکا از برجام یکی از شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا بود که ترامپ آن را در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی به اجرا در آورد اما موفق نشد دیگر امضا کنندگان برجام را برای خروج از آن قانع کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.