در حالی که 620 روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا باقی مانده است، نظرسنجی ها وضعیت خوبی را برای ترامپ پیش بینی نمی کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان گزارش داد بر اساس نظرسنجی گالوپ، هر چند که از هم اکنون تا روز انتخابات در سال 2020 اوضاع ممکن است تا حد زیادی تغییر کند، اما میزان رضایت 50 درصدی یا بیشتر از عملکرد ترامپ احتمالا او را در موقعیت خوبی برای پیروز شدن در یک ایالت در انتخابات ریاست جمهوری می شود.

17 ایالتی که اقبال عمومی به ترامپ در آنها بیش از 50 درصد است، 102 رای الکترال را به خود اختصاص می دهند. در مقابل، ایالت هایی که محبوبیت ترامپ در آنها کمتر از 40 درصد است، 201 رای الکترال را به خود اختصاص می دهند.

ترامپ برای کسب 270 رای الکترال لازم برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری، باید به جز یک یا دو ایالتی که محبوبیت وی در آنها در سال 2018 بین 41 تا 49 درصد بود، در همه ایالت ها پیروز شود. 

از جمله ایالت هایی که اقبال عمومی به ترامپ در آنها هم اکنون کمتر از 49 درصد است عبارتند از: تگزاس (41 درصد)، پنسیلوانیا (42 درصد)، میشیگان (42 درصد)، و فلوریدا (43 درصد). این چهار ایالت 103 رای الکترال را به خود اختصاص می دهند، و ترامپ در سال 2016 همه آن آرا را به دست آورد. 

مشکل اصلی این است که نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می دهد اقبال عمومی به ترامپ در ایالت هایی بیش از همه است که جمعیت کمی دارند.

نتایج این نظرسنجی چشم انداز نسبتا تیره ای در مورد امکان پیروزی ترامپ در انتخابات سال 2020 ترسیم می کند.

 بر اساس نتایج نظرسنجی ایالت به ایالت موسسه گالوپ، اینکه 620 روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا باقی مانده است، برای دونالد ترامپ، بسیار خوب است. این آمار تصویر ساده، اما شومی برای ترامپ ترسیم می کند: اینکه اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز برگزار می شد، وی به طور قطع بازنده انتخابات بود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.