در اتفاقی مشابه، دو خواهر عربستانی برای فرار از خشونت‌ خانواده شان این بار به هنگ کنگ گریختند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد در اتفاقی مشابه ماجرای پناهندگی دختر عربستانی در کانادا، این بار دو خواهر عربستانی برای فرار از خشونت‌ پدر و برادرانشان نقشه‌ ای طراحی کرده و به هنگ کنگ گریختند و اکنون نزدیک به شش ماه است که در آنجا پنهان شده اند.

این دو خواهر پس از دو سال برنامه‌ ریزی مخفیانه در سفری خانوادگی به سریلانکا در سپتامبر گذشته، از دست سختگیری‌ ها و خشونت‌ های خانواده خود به شهر هنگ کنگ چین گریختند. آنها می گویند پاسپورت‌ های خود را برداشته و مخفیانه به فرودگاه رفته و قصد داشتند از طریق هنگ کنگ به ملبورن استرالیا بروند که دیپلمات های سعودی ممانعت به عمل آوردند.

 

wire-10171750-1550896257-83_634x422

 

مسئولان عربستانی از طریق کنسولگری خود هنگام فرود هواپیما در شهر هنگ کنگ در این پرونده ورود کرده و دو بار بلیت‌ های این دو خواهر به مقصد استرالیا را باطل و تلاش کردند آن دو را از دبی به عربستان بازگردانند.

کنسولگری عربستان در هنگ کنگ به درخواست های متعدد رویترز برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

«مایکل فیدلر» وکیل مدافع این دو خواهر 18 و 20 ساله اعلام کرد آنها در فرودگاه هدف آدم ربایی مسئولان کشورشان قرار گرفتند.

این دو خواهراز نام های مستعار «ریم» و «راوان» استفاده کرده و خواسته اند اسامی واقعی و تصاویرشان منتشر نشود تا مبادا کشور سومی که بخواهد به آنها پناهندگی بدهد، از این کار منصرف شود.

 

wire-10171744-1550896252-507_634x422

 

این دو خواهر می گویند با آنها در عربستان همچون زندانی رفتار می شده است.

در ماه ژانویه نیز یک دختر سعودی به نام «رهف محمد القنون» که از ترس خانوده اش خود را در هتل فرودگاه بانکوک محبوس کرده اند، به تیتر اخبار جهانی تبدیل شد. او بعدها پناهندگی کانادا را گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.