این انفجار در شهرک«الشحیل»در جنوب شرق استان نفت‌خیز «دیرالزور» در شرقسوریه روی داده و در اثر آن ۲۰ تن از جمله ۱۴ کارگر میدان نفتی و شش تن از نیروهای دموکراتیک سوریه جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق سوریه منجر به  کشته شدن حداقل۲۰ تن شد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، امروز پنجشنه اعلام کرد که این انفجار در شهرک«الشحیل»در جنوب شرق استان نفت‌خیز «دیرالزور» در شرقسوریه روی داده و در اثر آن ۲۰ تن از جمله ۱۴ کارگر میدان نفتی و شش تن از نیروهای دموکراتیک سوریه جان خود را از دست دادند.

به گفته این سازمان حقوق بشری مستقر در لندن، خودروی بمب‌گذاری شده از طریق کنترل از راه دور به سمت سرویس حمل و نقل کارکنان میدان نفتی «العمر» هدایت شده است.این میدان نفتی در کنترل نیروهای کرد مورد حمایت ایالات متحده آمریکا در شرق سوریه قرار دارد.

هنوز مشخص نیست که کدام طرف پشت این حمله قرار دارد آن هم در حالی که نیروهای دموکراتیک سوریه تلاش می کنند آخرین منطقه کوچک تحت اشغال گروه تروریستی داعش را به زیر سیطره خود ببرند.

منابع محلی می گویند که این گونه حملات طی ماه های اخیر در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه زیاد شده است.

در تحولی دیگر،انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در شمال غربی سوریه و در شهر «عفرین» نیز تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

این انفجار در نزدیکی بیمارستانی در شهر عفرین روی داده و به گزارش رسانه‌های محلی ده‌ها غیرنظامی از جمله چند کودک در جریان آن زخمی شده‌اند.

در ویدوئی که از این حادثه در عفرین منتشر شده، خودرویی دیده می‌شود که در کنار خیابان پارک کرده و در یک لحظه هنگام عبور خودروها و عابرین از کنار آن منفجر می‌شود.

برخی منابع از کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن 10 تن دیگر خبر دادند.

شهر عفرین یک سال پیش به اشغال نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری مورد حمایت آنکارا در آمد و از آن زمان تا کنون هر از چند گاهی در آن انفجار رخ می دهد که بیشتر این نیروها را هدف قرار می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.