رئیس جمهور آمریکا به امکان کاهش تحریم های سختگیرانه علیه کره شمالی در صورتی که «اقدامی جدی» در زمینه خلع سلاح هسته ای انجام دهد اشاره کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به امکان کاهش تحریم های سختگیرانه علیه کره شمالی در صورتی که «اقدامی جدی» در زمینه خلع سلاح هسته ای انجام دهد، اشاره کرد. این در حالی است که قرار است ترامپ دومین نشست سران با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را برگزار کند.

ترامپ به روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که وی انتظار دارد که بار دیگر با کیم در هانوی طی روزهای 27 و 28 فوریه دیدار کند.

وی افزود که بر این باور نیست که کره شمالی  به رغم نبود پیشرفت ملموس از زمان دیدار اولش با کیم در نشست سران در سنگاپور در ماه ژوئن سال گذشته مانعی بر سر خلع سلاح هسته ای ایجاد کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت:من بر این باور نیستم که آنها مانع تراشی کنند. بر این باورم که آنها تمایل دارند که کار خاصی انجام دهند.»

وی افزود:« خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد.همه تحریم ها سر جای خود هستند. تحریم ها را لغو نکرده ام. دوست داریم این امکان برایم به وجود بیاید، لیکن برای انجام این کار باید اقدامی جدی توسط طرف دیگر صورت گیرد.»

ترامپ در ادامه گفت:او و کیم پیشرفت زیادی محقق کردند اما این به معنای آن نیست که این نشست آخرین نشست آنها خواهد بود.

اظهار نظر صریح تر ترامپ تا کنون این است که وی گفت:« ایالات متحده آمریکا آماده است که کاهش تحریم های کره شمالی را پیش از آن که پیونگ یانگ به طور کامل برنامه سلاح های هسته ای خود را کنار بگذارد، بررسی کند.»

سخنان ترامپ در حالی بیان می شود که فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به هانوی رفت تا تمهیدات نشست سران با رهبر کره شمالی را ادامه دهد.

انتظار می رود که «استفان پیجون» فرستاده ویژه آمریکا با «کیم هیوک چول» همتای کره شمالی خود که روز گذشته-چهارشنبه- به هانوی رسید مذاکراتی را برگزار کند.

در همین حال، دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که ویتنام پیش بینی می کند که رهبر کره شمالی با قطار به این کشور برسد.

 سفر هزاران کیلومتری کیم با قطار از پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی به ویتنام با عبور از چین دو روز و نیم طول می کشد و این یعنی وی باید سفرش را چند روز قبل از دیدار با ترامپ باید آغاز کند تا در موعد مقرر یعنی 25 فوریه به هانوی برسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.