وزیر دفاع ونزوئلا تأکید کرد که افسران و سربازان ارتش ونزوئلا تابع و متعهد به نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور و دولت او هستند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزای آناتولی، وزیر دفاع ونزوئلا با اعلام حمایت از «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور منتخب و قانونی این کشور به دولت آمریکا هشدار داد: تنها با عبور از اجساد ما می‌توانند دولتی دست‌نشانده را تأسیس کنند.

«ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا در یک سخنرانی که به طور زنده از تلویزیون‌ها پخش شد، با اعلام حمایت بدون قید و شرط و پایبندی کامل ارتش ونزوئلا به نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور تصریح کرد: آمریکا تنها با عبور از اجساد ما می تواند حکومت دست نشانده مورد نظر خود را تأسیس کند.

لوپز افزود: افسران و سربازان ارتش ونزوئلا تابع و متعهد به نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور و دولت او هستند.

وی همچنین تأکید کرد که ارتش کشورش، نیروهای مسلح ملی بولیواری (FANB) که از همان اول افقی امپریالیستی را نمی پذیرد، تحت تأثیر تهدیدات و باج‌خواهی قرار نخواهد گرفت.

به گفته وزیر دفاع ونزوئلا، آمریکا می کوشد با ارائه «کمک های بشری» جنگ داخلی در این کشور را آغاز کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌‌جمهور ایالات متحده طی سخنانی در جمع آمریکایی‌های ونزوئلایی‌تبار در ایالت «فلوریدا» در واکنش به سران ارتش این کشور که هنوز از نیکلاس مادورو حمایت می کنند، گفت: آنها آینده خود و ونزوئلا را در راه کسی که توسط ارتش کوبا کنترل می‌شود به خطر می‌اندازند.

«رابرت پالادینو» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز دو روز پیش اعلام کرد که واشنگتن به درخواست «خوآن گوایدو» رئیس مجلس ونزوئلا که خود را رئیس جمهور موقت این کشور خوانده، محموله حاوی کمک بشردوستانه به این کشور از طریق مرز کلمبیا ارسال می کند.

بنابراین گزارش، ونزوئلا طی روزهای گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است. خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز چهارشنبه 23 ژانویه امسال به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس، خود را «رئیس‌جمهور موقت» این کشور اعلام کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوآیدو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم.»

نیکولاس مادورو طی سخنانی در جمع هواداران خود مقابل کاخ ریاست جمهوری کاراکاس اعلام کرد: «ونزوئلا تمام روابط خود با آمریکا را قطع کرده است. این کشور درصدد کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا است. تمام دیپلمات‌های آمریکایی ونزوئلا را در عرض 72 ساعت ترک کنند.»

در پی آن کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، شیلی، پرو و پاراگوئه  ریاست جمهوری موقت  گوآیدو را به‌رسمیت شناخته‌اند. در مقابل مکزیک، ترکیه، روسیه، ایران،چین، کوبا و بولیوی نیز از «دولت قانونی» مادورو حمایت کرده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.