نخست وزیر پاکستان گفت که اسلام آباد آماده گفتگو با دهلی نو است اما «اگر هند اقدام نظامی کند، پاکستان تلافی خواهد کرد.»

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان امروز سه‌شنبه اتهام دست داشتن در حمله انتحاری کشمیر را رد کرد و آن‌را بی اساس دانست.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت که اسلام آباد آماده گفتگو با دهلی نو است اما «اگر هند اقدام نظامی کند، پاکستان تلافی خواهد کرد.»

عمران خان در این سخنان که از تلویزیون پخش شد از هند خواست که اگر شواهدی درباره دخالت عوامل پاکستان‌ در این حمله دارد آنها را در اختیار دولت اسلام آباد قرار دهد. وی گفت در صورتی که مدارکی دال بر دخالت نیروهای امنیتی باشد «تضمین» می‌کند با عوامل برخورد کند.

نخست وزیر پاکستان همچنین به همزمانی این حمله با سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به اسلام آباد اشاره کرد و گفت که «فقط یک دیوانه می‌تواند همزمان با دیداری به این اهمیت و کنفرانسی به این مهمی، حمله یا خرابکاری کند.»

عمران خان در این سخنان تروریسم را یکی از مشکلات منطقه خواند و گفت که حاضر است در این زمینه نیز با هند گفتگو کند. وی با بیان این‌که «استفاده از خاک پاکستان برای حملات تروریستی علیه دیگران» به نفع این کشور نیست تاکید کرد که «عوامل خارجی نیز نمی‌توانند به کشور ما حمله کنند. ما خواستار ثباتیم.»

نخست وزیر پاکستان همچنین از آمادگی اسلام آباد برای همکاری با هند در زمینه شناسایی عاملان حمله خبر داد.

تنش میان اسلام آباد و دهلی‌نو پس از حمله روز پنجشنبه به کاروان نیروهای امنیتی در کشمیر تشدید شد.

در این حمله که در مرز دو کشور روی داد ۴۴ نیروی پلیس کشته شدند. هند دستگاه اطلاعاتی پاکستان را به دست داشتن در این حمله متهم کرده می‌کند.

بنابراین گزارش، گروه اسلام‌گرای «جیش المحمد» مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است. این گروه در پاکستان مستقر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.