پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشت:

«بمب برگزیت» چه زمانی منفجر می شود؟

طرح انگلیس برای برگزیت چیست؟ در واقع هنوز هم هیچ طرح و برنامه ای وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله امروز خود نوشت: هرج و مرج خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق، اغلب پیش بینی شده است، و جزئیات ترسناکی دارد - کمبود دارو، خروج سرمایه گذاران و ... آخرین مهلت در ساعت 11 شب به وقت لندن در 29 مارس، تا حدی نزدیک است که بخش خدمات مدنی، تبلیغات برای متقاضیان «مرکز فوریت های خروج از اتحادیه اروپا» را آغاز کرده است. اما«ترزا می» نخست وزیر و مجلس او به نظر می رسد تنها توانسته اند آرای بی فایده ای را جلب کنند که اثر اصلی آن این است که تنها مواضع را سخت تر، و پرتگاه را نزدیک تر می کند.

خود آراء اغلب در مورد موضوعاتی است که در بهترین حالت نمادین هستند - پنج شنبه گذشته، یک حرکت غیر الزام آور برای حمایت از استراتژی ترزا می بود. شکست تحقیرآمیز او با 258 رای در برابر 303 رای نمونه دیگری از ناتوانی نخست وزیر برای غلبه بر شکاف عمیق در حزب اش، و به خصوص تقسیمات حزبی در پارلمان، از زمان شکست شگفت انگیز طرح برگزیت در ماه گذشته محسوب می شد.

با این حال، با هر رای منفی، قدرت او - و باور اتحادیه اروپا به توانایی او در دستیابی به هر گونه توافق از طریق پارلمان - بیشتر کاهش می یابد. با این حال، او در ساختمان نخست وزیری در شماره 10 خیابان داونینگ باقی می ماند، و همچنان رئیس اسمی یک حزب شدیدا از هم پاشیده است که احتمال می رود در انتخابات از «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر ببازد؛ گرچه حزب کوربین هم دچار شکاف شده است.

آنچه در این گردابِ طرح های متناقض و ترسناک، هشدار دهنده است، احساسات آشکار در میان طرفداران سخت گیر برگزیت است که می گویند خروج بدون توافق نه تنها امکان پذیر است، بلکه ممکن است راهی باشد که بدان وسیله انگلیس به طور چشمگیری دوباره حاکمیت خود را  تایید کند. اما اردوگاه محافظه کاران سخت گیر علیه هر گونه تلاش برای صدور مجوز خروج از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق، رای داده است.

همچنین در این بحث آنچه قابل توجه است، بی اطلاعی از این موضوع است که اتحادیه اروپا باید با هر توافقی موافقت کند. این بلوک بر این استدلال تاکید دارد که توافق به دست آمده با دولت ترزا می که توسط پارلمان انگلیس رد شده است، قادر به اعمال تغییرات اساسی نیست.

رهبران اروپا به طور فزاینده ای از انگلیس ابراز ناامیدی کرده اند؛ به ویژه «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا که به طور آشکار در یک کنفرانس خبری اذعان داشت: «من تعجب کردم که این مکان ویژه در جهنم برای کسانی که با خیال راحت برگزیت را بدون هیچ برنامه ای پیش برده اند، چه شکلی است.»

«مارک روته» نخست وزیر هلند هم در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی ال پایس گفت: به انگلیس هشدار داده که خروج از اتحادیه اروپا، اقتصاد این کشور را در اقیانوس اطلس غرق می کند.»

رویارویی بعدی ترزا می با پارلمان برای آخر ماه برنامه ریزی شده است؛ هنگامی که او باید در مورد پیشرفتی که او با اتحادیه اروپا داشته گزارش دهد که احتمالا هیچ پیشرفتی نخواهد بود. پس از آن، پارلمان ممکن است رای بدهد که مدیریت فرآیند برگزیت را از دست او خارج کند. آخرین حرکت ترزا می ممکن است صبر تا آخرین لحظه، و مواجهه با پارلمان با دو گزینه معامله مورد توافق وی و یا تمدید مهلت برگزیت باشد. 

روند انجام این فرآیند، بر اساس یک رای معقول در آخرین لحظه، اقدامی فاجعه آمیز است. چندین سایت در حال حاضر شمارش معکوس را برای برگزیت به نمایش گذاشته اند، و پیام آنها به نظر می رسد این باشد که ساعت 11 در حال فرا رسیدن است و تمدید مهلت، در حال حاضر ممکن است بدترین ایده نباشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.