سفارت آمریکا در بغداد امروز سه شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «هرگز» به دنبال جنگ با ایران نیست و نیروهای آمریکایی هرگز از حریم هوایی یا اراضی عراق برای حمله به مکان یا کشوری استفاده نخواهند کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری عراقی المدار، سفارت آمریکا در بغداد امروز سه شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «هرگز» به دنبال جنگ با ایران نیست و نیروهای آمریکایی هرگز از حریم هوایی یا اراضی عراق برای حمله به مکان یا  کشوری استفاده نخواهند کرد.

«جوی هود» کاردار سفارت آمریکا در بغداد در گفت و گو با تعدادی از رسانه ها گفت: حضور نیروهای آمریکایی در عراق با دعوت دولت عراق صورت گرفته است و این نیروها، ائتلاف بین المللی و ناتو در صورت درخواست دولت عراق برای ترک این کشور، اراضی عراق را ترک می کنند.

هود افزود: نیروهای آمریکایی در صورت درخواست دولت عراق اراضی این کشور را ترک می کنند.

وی تصریح کرد که نیروهای عراقی تا کنون توانایی برقراری امنیت در این کشور را نداشته اند مگر با کمک نیروهای خارجی.

سومریه نیوز نیز گزارش داد که سفارت آمریکا در بغداد تحرکات نظامی آمریکایی ها در عراق را تکذیب کرد و تصریح کرد که تصاویر منتشر شده متعلق به سال 2006 است.

برخی گزارش های رسانه ای طی هفته های گذشته منتشر شد که تأکید می کند نیروهای آمریکایی در مناطق مختلفی از عراق از جمله استان های«الانبار و نینوا» در حال انجام تحرکات نظامی هستند. این گزارش ها به همراه تصاویر ویدیوئی و عکس هایی از این تحرکات نظامی منتشر شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.