سناتور دموکرات ورمونت و یکی از منتقدان سرسخت سیاست‌ های ترامپ، کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2020 آمریکا را اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین گزارش داد: برنی بازگشت.

«برنی سندرز» سناتور دموکرات از ایالت «ورمونت» آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016 کاندیدا بود، امروز سه شنبه در مصاحبه با «رادیو عمومی ورمونت» از تصمیم خود برای کاندیدا شدن در انتخابات سال 2020 آمریکا خبر داد و گفت: «ما در رقابت های انتخاباتی 2016، انقلاب سیاسی را آغاز کردیم و اکنون زمان آن است که انقلاب را پیش ببریم.»

اوایل هفته رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند سندرز ویدئویی ضبط، و در آن کاندیداتوری خود را برای رقابت‌ های انتخابات ریاست جمهوری 2020 از جانب حزب دموکرات اعلام کرد. بنابراین انتظار می‌رفت این ویدئو انتشار یابد.

سندرز در مصاحبه با رادیو عمومی ورمونت گفت: «من خواستم مردم ایالت ورمونت اولین کسانی باشند که خبر این کاندیداتوری را بفهمند و چیزی که من قول انجامش را می‌دهم در عین اینکه در کشور سفر می‌ کنم، این است که ارزش هایی که همه ما اهالی ورمونت به آنها افتخار می‌کنیم یعنی باور به عدالت، جامعه، سیاست‌ های مردمی و ملاقات های شهری، این پیامی است که من در سراسر کشور با خود خواهم برد.»

سندرز در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در رقابت های مقدماتی این انتخابات در حزب دموکرات رقیب «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه دولت اوباما بود که در نهایت به نفع او کناره گیری کرد.

بازگشت سندرز حکایت از موفقیت او در سال 2016 دارد. درست است که او در خود انتخابات پیروز نشد، اما او به شکل دیگری به موفقیت دست یافت. او به شکل تعجب آوری 46 درصد آراء را در کمیته ملی دموکرات ها بدست آورد. کارزار او در انتخابات مقماتی طوفانی از اشتیاق را در میان جوانان و فعالان به راه انداخت. و به دلیل همین موفقیت است که او وارد کارزار 2020 می شود.

در شرایط حال حاضر آمریکا در مقایسه با 2016، سندرز در فضای سیاسی‌ ای کاندیدا می‌ شود که سیاست های لیبرالش جایگاه بهتری در جریان اصلی حزب دموکرات پیدا کرده است.

این نماینده ایالت «ورمونت» در انتخابات آن سال، محور تبلیغاتش را نابرابری در توزیع ثروت و درآمد در جامعه آمریکا قرار داد. سندرز معتقد است این دو عامل باعث از بین رفتن طبقه متوسط در آمریکا شده‌ اند. 

تنور انتخاباتی آمریکا در حال داغ شدن است. «الیزابت وارن»، «کامالا هریس»، «تولسی گابارد»، «کری بوکر»، «کریستن گیلیبرند»، و «جولیان کاسترو» از جمله دیگر افرادی هستند که در اردوگاه دموکرات ها، برای رقابت با دونالد ترامپ اعلام آمادگی کرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا سوم نوامبر 2020 برگزار خواهد شد، اما از چند ماه دیگر رقابت‌ های داخلی دو حزب دموکرات و جمهوری‌ خواه برای انتخاب کاندیدای نهایی آنها آغاز می‌ شود. فعالیت‌ های اولیه برای تشکیل ستاد انتخاباتی و برنامه‌ ریزی استراتژیک کارزارهای انتخاباتی معمولا از ژانویه سال قبل از انتخابات در آمریکا آغاز می‌ شود.

تحلیلگران می‌ گویند انتخابات 2020 یکی از شلوغ‌ ترین انتخابات از نظر تعداد کاندیداهای دموکرات خواهد بود. تا این لحظه تعداد زنانی که قصد کاندیداتوری حزب دموکرات را دارند بیشتر از مردان است و همچنین برای نخستین بار است که بیش از یک زن برای احراز این کاندیداتوری، پا پیش گذاشته است.

ترامپ که از حزب جمهوری خواه است، برای انتخابات 2020 دوباره کاندید خواهد شد.

این در حالی است که یافته های کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا نشان می دهد ستاد ترامپ و کمیته های مرتبط با آن بیش از 21 میلیون دلار در سه ماهه پایانی سال 2018 جمع آوری کرده و به این ترتیب برای ورود به چرخه انتخابات ریاست جمهوری، استارت بزرگی زده اند.

به گزارش این کمیسیون، با احتساب این رقم، میزان همه پول جمع آوری شده توسط ستاد ترامپ برای حضور دوباره در انتخابات به مجموع 129 میلیون دلار رسیده است که به نوشته واشنگتن پست، رکوردی برای یک رئیس جمهور فعال در آمریکا محسوب می شود.

این تلاش گسترده ترامپ در حالی صورت می گیرد که حزب جمهوری خواه اکثریت خود را در مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر از دست داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.