سخنگوی کاخ سفید درخواست ترامپ برای به عهده گرفتن پست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به جای نیکی هایلی تندرو را نپذیرفت و بهانه هایی که برای مخالفت اش اعلام کرد قابل درک نیست.

 

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: زمانی که « هیدز ناورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشنهاد«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای به عهده گرفتن پست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را به جای«نیکی هیلی»دارنده«کفش پاشنه بلند» که اوایل سال جاری میلادی استعفاد داد رد می کند این یعنی کشتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا وارد مرحله غرق شدن گشته و همه می خواهند از آن فرار کرده و جان خود را نجات دهند.

نکته قابل توجه این است که بهانه هایی که این خانم ناورت«زیباروی»  ارائه کرده به نظر «قابل فهم» نمی آید. گفتن این که دو ماه گذشته برای خانواده و کودکانش خسته کننده بوده و وی مصلحت خانواده را بر مصلحت پست دولتی ترجیح می دهد بازتاب دهنده حالتی از تمایل به فرار  و نپذیرفتن پیامدهای خسته کننده تر در مرحله آینده به دلیل سیاست های داخلی و خارجی شوک زای ترامپ است.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جنگ با کنگره پیرامون دیوار نژادپرستانه است که می خواهد آن را در مرزهای آمریکا با مکزیک ایجاد کند و باری نزدیک به 7 میلیارد دلار بر دوش خزانه می گذارد. وی با ارتش نیز به دلیل تصمیم ناگهانی و بدون مشورت با این نهاد برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، اختلاف دارد. مشکل سومی نیز با مشاورانش بر سر برگزاری نشست دوم سران با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که به وی می خندد و گمراهش می کند، دارد.چهارمین مشکل اش با « جیم ماتیس» وزیر دفاع اش است که کاسه صبرش لبریز شد و به دلیل حماقت رئیس جمهور به ویژه دخالت ناکامش تا کنون در ونزوئلا از مقام خود استعفا داد.

نیکی هایلی از مقام خود به عنوان نماینده کشورش در سازمان ملل به این دلیل استعفا نداد که با ترامپ درباره سیاست های بین المللی اختلاف دارد زیرا هیلی صهیونیستتر و نژادپرست تر از وی است ولی می خواهد خود را از دولتش مبرا کند زیرا به خوبی می داند که ترامپ دوره نخست ریاست جمهوری اش را به پایان نمی رساند و اگر هم به پایان برساند فرصت موفقیت اش در دور دوم ریاست جمهوری بر اساس نظرسنجی ها بسیار اندک است.

جدیدترین چیزی که این فرضیه را مورد تأکید قرار می دهد این است که «اندرو ماکابی» که ریاست دفتر تحقیقات فدرال را به شکل موقت به عهده داشت در ماه می سال 2017 فاش کرد که پس از آن که ترامپ« جیمز کامی»مدیر سابق دفتر تحقیقات فدرال را برکنار کرد «رود روزنشتاین» معاون وزیر دادگستری  در آن زمان دارای تردیدهایی درباره توان و مقاصد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دارد و  امکان برکناری اش را مورد بررسی قرار داد.

انتشار گزارش نهایی «مولر» بازپرس مستقل آمریکایی درباره  دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و نقش ترامپ و «جارد کوشنر» دامادش و برخی از معاونانش در آن در لحظه ممکن است و منجر به آغاز تدابیر اخراج ترامپ شود.

هیدز ناورت جا پای 12 مسئولی گذاشت که از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید استعفا داده یا برکنار شدند و ما بر این باوریم که خودش به تنهایی این تصمیم را گرفت و اجرا کرد و قطعا به یک پست مهمتر از پستی که آن را رد کرد دست می یابد و تا زمان رسیدن به این پست حق دارد که استراحت کند...و خدا بهتر می داند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.