اعضای دموکرات کنگره آمریکا بر این باور هستند که اعلام حالت فوق العاده توسط دونالد ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک «خلاف قانون اساسی» است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که با امضای اعلام حالت فوق العاده قصد دارد زمینه ساخت دیوار در مرز با مکزیک را فراهم کند.

وی گفت که ساخت دیوار «کارآمد» خواهد بود.اعضای دموکرات کنگره آمریکا بر این باور هستند که اعلام حالت فوق العاده  توسط دونالد ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک «خلاف قانون اساسی» است.

رئیس جمهور ایالات متحده  آمریکا امروز جمعه همچنین اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت آینده سخنان مهمی را در مورد جنگ در سوریه ایراد خواهد کرد. 

رئیس جمهور آمریکا 19 دسامبر گذشته پیروزی بر گروه تروریستی داعش  در سوریه و آ؛از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را اعلام کرد. آمریکا بیش از دو هزار نظامی در سوریه دارد.

دونالد ترامپ همچنین از اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در چین ستایش کرد. رئیس جمهوری ایالات متحده پیش بینی کرد که دموکراتها اعلام وضعیت اضطراری را به چالش خواهند کشید اما او در نهایت «پیروز» خواهد شد.

اعلام حالت فوق العاده به ترامپ اجازه می دهد که هزینه هایی که نمایندگان برای اهداف دیگری اختصاص داده اند را برای ساخت دیوار اختصاص دهد اما به شرط آن که دادگاه ها یا کنگره برای جلوگیری از وی در این زمینه دخالت نکنند.

سخنان دونالد ترامپ در حالی ایراد شد که «الکساندریا اوکازیو کورتز» جوانترین عضو کنگره و یکی از مخالفان سرسخت رئیس جمهوری اعلام کرده است که طرحی را برای جلوگیری از اعلام وضعیت اضطراری از سوی دونالد ترامپ ارائه خواهد کرد.

در تحولی دیگر، یک مسئول بلندپایه در کاخ سفید امروز جمعه گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشت میلیارد دلار از دارایی های دولتی را مشخص کرده است که رئیس جمهور می تواند برای ساخت دیوار با مکزیک بر اساس طرح حالت فوق العاده ملی استفاده کند.

«میک مولوانی» رئیس کارکنان کاخ سفید گفت که 1.38 میلیارد دلار از هزینه طرح با موافقت دو حزب دموکرات و جمهوریخواه تأمین شده و دولت از طرف های دولتی دیگر از جمله وزارت خزانه داری و وزارت دفاع باقی هزینه را تأمین می کند.

همچنین قرار است ترامپ پیش نویس بودجه را امروز جمعه یا شنبه امضا کند. پیش نویس بودجه توسط اکثریت قاطع در کنگره شب گذشته تصویب شد بدون آن که هزینه ساخت دیوار مرزی را تأمین کند؛ امری که شکستی قانونی برای ترامپ به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.