کره جنوبی امروز چهارشنبه سخنان«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه سئول با پرداخت 500 میلیون دلار دیگر برای ماندن نیروهای آمریکایی در کره جنوبی موافقت کرده است را تکذیب کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،کاخ ریاست جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه سخنان«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه سئول با پرداخت 500 میلیون دلار دیگر برای ماندن نیروهای آمریکایی در کره جنوبی موافقت کرده است را تکذیب کرد.

ترامپ در نشست وزرارتی در واشنگتن طی روز سه شنبه گفت که سئول با پرداخت 500 میلیون دلار اضافی در چارچوب توافقنامه تقسیم بندی هزینه های حضور نزدیک به 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی در کره جنوبی موافقت کرده است.

وی افزود که « آنها نزدیک به 500 میلیون دلار از هزینه های حمایت که بالغ بر پنج میلیارد دلار است را پرداخت خواهند کرد...باید کاری که بهتر است را انجام دهیم.آنها با پپرداخت 500 میلیون دلار دیگر موافقت کردند.»

به موجب توافقنامه سابق که در سایه اختلاف دو کشور در ماه دسامبر به پایان رسید کره جنوبی با مبلغ 960 میلیارد وون(857 میلیون دلار) در سال 2018 مشارکت کرد.

این در حالی است که مسئولان کره جنوبی و آمریکایی روز یکشنبه امضا کردند مشارکت کره جنوبی در هزینه های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی نزدیک به 1.04 تریلیون دلار(927 میلیون دلار)افزایش می یابد یعنی سهم کره جنوبی 70 میلیون بیشتر می شود.

«کیم ایو کیوم» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در پاسخ به پرسشی درباره مبلغ 500 میلیون دلار که ترامپ درباره آن سخن گفت، تأکید کرد که نباید به این مساله به عنوان« یک امر واقع » نگاه کرد.

مسئولان کره جنوبی تأکید کردند که واشنگتن طی مذاکرات خواستار آن شد که کره جنوبی 50 درصد مشارکت خود در هزینه ها در سال 2018 را افزایش دهد ولی توافقنامه جدید شامل افزایش نزدیک به 8درصد می شود.

توافقنامه جدید که روز یکشنبه هفته جاری امضا شد باید توسط پارلمان کره جنوبی به تصویب برسد و کیم گفت که این توافقنامه یک ساله است با این امکان که یک سال دیگر نیز در صورت توافق دو طرف تمدید می شود.

دو طرف تلاش های زیادی را برای رسیدن به توافق به رغم ده دوره مذاکرات از مارس به بعد از خود نشان دادند و این مذاکرات درسایه درخواست های مکرر ترامپ برای افزایش زیاد سهم کره جنوبی در هزینه های حضور نیروهای آمریکایی صورت گرفت.

ترامپ به شورای وزرایش در روز سه شنبه گفت که روابط با کره جنوبی«عالی» است اما ایالات متحده آمریکا «پول های کلانی» را برای دفاع از همپیمانش از دست داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.