پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پس از مخالفت قانونگذاران با رقم درخواستی اش؛

ترامپ: 23 میلیارد دلار برای امنیت مرزی دریافت می‌ کنیم

در حالی که قانونگذاران آمریکایی با تنها یک پنجم از رقم درخواستی ترامپ برای ساخت دیوار مرزی موافقت کرده اند، ترامپ مدعی شده 23 میلیارد دلار برای امنیت مرزی دریافت می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نشریه هیل گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیام هایی در توئیتر نوشت: «همین حالا «ریچارد شلبی» سناتور سختکوش مفهوم و مولفه های توافق امنیت مرزی را برایم شرح داد. با توجه به تمامی ابعاد می توانم بگویم این طرح با پول زیادی که از منابع دیگر تامین می شود، به شدت تقویت خواهد شد. تقریبا 23 میلیارد دلار به امنیت مرزی تخصیص خواهد یافت. صرف نظر از پول دیوار، این دیوار در همین لحظه که ما داریم صحبت می کنیم در حال ساخته شدن است.»

گزارش ها حاکی است که دموکرات‌ ها و جمهوری‌ خواهان در کنگره آمریکا در «اصول» بر سر تامین بودجه دولت فدرال و جلوگیری از تعطیلی دوباره به توافق رسیده‌ اند. اما این توافق در حقیقت شکستی برای ترامپ محسوب می شود زیرا او خواستار 5.7 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار در مرز مکزیک بود و دموکرات‌ ها با بودجه ای بین 1.3 تا 2 میلیارد دلار موافق بودند و در نهایت به نظر می رسد رقم آنها مورد توافق قرار گرفته باشد.

برای جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت ترامپ، توافق به دست آمده باید به شکل لایحه نهایی نگاشته و توسط مجلس نمایندگان و سنا تصویب، و در نهایت با امضای رئیس جمهور به قانون تبدیل شود.

در حالی که سه روز به پایان ضرب الاجل برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال باقی مانده است، اکنون این طرح نیازمند حمایت رئیس جمهور است تا از تعطیلی مجدد دولت جلوگیری شود.

ترامپ ساعاتی از آنکه گروهی از قانونگذاران بر سر بودجه دولت و جلوگیری از تعطیلی مجدد آن به توافق رسیدند، گفت: «من از این توافق راضی نیستم. این نتیجه مورد نظر من نیست.»

ترامپ در جریان یک نشست کابینه به خبرنگاران گفت: «من از آنچه دموکرات ها ارائه کرده اند خیلی خیلی ناراضی ام.»

او گفت که مسئولیت تعطیلی اخیر دولت را می پذیرد اما اگر دوباره بن بستی پدید آید کاملا تقصیر دموکرات هاست.

او گفت: من همیشه آن (مسئولیت تعطیلی) را پذیرفته ام. اما اگر دوباره اتفاق بیافتد هرگز آن را نمی پذیرم.، هرچند فکر نمی کنم اتفاق بیافتد.

اظهارات ترامپ درباره کسب بودجه 23 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی در حالی است که وزارت خزانه‌ داری آمریکا بامداد امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد بدهی عمومی دولت فدرال به 22 تریلیون دلار افزایش یافته که رقمی بی‌ سابقه در تاریخ این کشور است و افزایشی بیش از 100 درصدی را نشان می دهد.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد: از این میزان، 16.2 تریلیون دلار بدهی وزارت خزانه‌ داری و 5.8 تریلیون دلار بدهی نهادهای دولتی دیگر است.

کسری بودجه دولت فدرال در سال گذشته به 779 میلیارد دلار افزایش یافت.

اختلاف دونالد ترامپ و دموکرات‌ ها در کنگره آمریکا بر سر تامین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک باعث شده بود تا بخش‌ هایی از دولت فدرال آمریکا به مدت 35 روز تعطیل شوند. این طولانی‌ ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور بود.

میزان خسارت این تعطیلی برای دولت آمریکا 11 میلیارد دلار تخمین زده شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.