وزیر دفاع موقت آمریکا به منظور دیدار با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و نیروهای آمریکایی در این کشور وارد کابل شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع موقت آمریکا به منظور انجام دیدار با مقامات افغانستان وارد کابل پایتخت این کشور شد.

«پاتریک شاناهان» وزیر دفاع موقت آمریکا به منظور دیدار با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و نیروهای آمریکایی در این کشور وارد کابل شد.

به گزارش رسانه ‌های افغانستان، سفر شاناهان از پیش اعلام نشده بود.

قرار است وزیر دفاع موقت آمریکا با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان دیدار و درباره مذاکرات صلح با آنان گفت‌وگو کند.

شاناهان به خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می‌کنند، گفت: مهم است که دولت افغانستان در گفت‌وگوهای مربوط به این کشور مشارکت داشته باشد. مردم افغانستان باید تصمیم بگیرند که آینده کشورشان چگونه باشد.

وی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز اظهار داشت که در این باره از کاخ سفید دستوری نگرفته است و ارتش آمریکا منافع امنیتی زیادی در منطقه دارد و مساله خروج نیروهای آمریکایی به معنای نادیده گرفتن این منافع نیست. 

این اظهارات در حالی است که طالبان که چندین دور گفت‌وگو با نماینده آمریکا و دیگر کشورها داشته است تاکنون حاضر نشده با دولت افغانستان درباره صلح و پایان جنگ 17 ساله در این کشور گفت‌وگو کند و آن را به رسمیت نمی‌شناسد. 

پیش‌ از این اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان در نامه‌ای به «دونالد ترمپ» رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته بود تا روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را کند کند.

همزمان با سفر پاتریک شاناهان به افغانستان، «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان پنجمین دور سفرش برای گفت‌وگوهای صلح افغانستان را آغاز کرده است.

بنابراین گزارش، ترامپ اعلام کرده بود که می‌خواهد نیمی از 14 هزار نیروی آمرکیایی را از افغانستان خارج کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.