ادامه بن بست در خصوص مذاکرات برای ساخت دیوار مرزی در مکزیک، احتمال تعطیلی مجدد دولت امریکا را برجسته کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز گزارش داد ضرب الاجل برای مذاکره در خصوص خاتمه دادن به بن بست تعطیلی دولت ترامپ به پایان خود نزدیک می شود.

کنگره و رئیس جمهور آمریکا باید تا نیمه شب جمعه آینده در مورد اتخاذ اقداماتی برای تامین بودجه نهادهای دولتی به توافق برسند، وگرنه دولت بار دیگر تعطیل خواهد شد.

احتمال دارد کمیته دو حزبی قانونگذاران طی چند روز آینده به توافق دست یابند. اینکه آیا ترامپ با این پیشنهاد آنها موافقت کند یا خیر هنوز مشخص نیست.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه گفت فارغ از نتیجه مذاکرات کمیته بررسی امنیت مرزی، هیچ‌ گونه تعطیلی دولت فدرال در کار نخواهد بود.

پلوسی گفته نتیجه نهایی هرچه باشد، تعطیلی دولت را در پی نخواهد داشت.

با این حال ترامپ این قضیه را منتفی ندانسته است. 

این در حالی است که در روزهای اخیر ترامپ از تهدید برای اعلام وضعیت فوق العاده ملی عقب نشینی کرده است و تنها خواستار برداشت پول از دیگر برنامه های دولتی برای ساخت دیوار شده است. «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا به او در خصوص این طرح هشدار داده است زیرا با مخالفت گسترده قانونگذاران و چالش های قانونی مواجه خواهد شد.

بهترین نشانه در این خصوص را می توان در تغییر لحن ترامپ مشاهده کرد. به جای تقاضا برای پول برای «ساخت» یک دیوار، او به طور فزاینده از لزوم «تکمیل» آن صحبت می کند.

بخش‌ هایی از دولت فدرال آمریکا به دلیل اختلاف بر سر تامین بودجه ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا برای 35 روز تعطیل بود. کمیته ترکیبی نمایندگان دموکرات و جمهوری‌ خواه تا حدود یک هفته دیگر فرصت دارد طرحی را ارائه کند که ترامپ با آن همراه شود. 

ترامپ خواستار بودجه برای ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.