ترامپ امروز در حالی سخنرانی سالانه خود را پس از جار و جنجال های بسیار برگزار می کند، که دموکرات ها یکی پس از دیگری حضور در این سخنرانی را تحریم می کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه هیل گزارش داد سخنرانی سالانه 2019 ترامپ در اوج اختلافات برگزار می شود و تعداد دموکرات هایی که از تصمیم خود برای شرکت نکردن در سخنرانی سالانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور خبر دادند، به 4 نماینده رسیده است. این در حالی است که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

«ایرل بلومنوئر» نماینده دموکرات ایالت «اورگان» در مجلس نمایندگان آمریکا که سال گذشته نیز در سخنرانی سالانه ترامپ شرکت نکرده بود، گفت امسال نیز در این سخنرانی حاضر نخواهد بود.

وی در بیانیه ای گفت: این که سه شنبه شب در کنگره به سخنان «مرد خودمحور و بی مسئولیتی» که کاخ سفید را اشغال کرده است، گوش دهم، هیچ جذابیتی برایم ندارد. همانند سال گذشته، قصد دارم از شرکت در سخنرانی که مملو از دروغ، فریب و نفاق است خودداری کنم.

این نماینده کنگره از «نیت موک» مدیر اجرایی «آشپزخانه مرکزی جهان» دعوت کرده است به عنوان میهمانش در سخنرانی سالانه رئیس جمهور در کنگره شرکت کند حتی با وجود این که خودش در این مراسم غایب است. آشپزخانه مرکزی جهان که توسط «خوزه اندرس» تاسیس شده است، اخیرا برای قربانیان طوفان و کارمندان دولت فدرال در طول مدت تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال، غذا فراهم کرده است.

بلومنوئر در ادامه بیانیه اش افزود: حجم تخریب و سردرگمی که ترامپ ظرف 6 هفته گذشته به مردم آمریکا وارد کرده، چهره کنگره جدید را خدشه دار کرده است و من نمی خواهم شاهد ادامه این نمایش مضحک باشم.

«استیو کوهن» نماینده دموکرات ایالت «تنسی» در مجلس نمایندگان نیز که پیش تر خواستار استیضاح رئیس جمهور شده بود، گفت امسال نیز سخنرانی سالانه ترامپ را تحریم می کند.

کوهن به هیل گفت: من امسال نیز از شرکت در این مراسم خودداری می کنم. من زمانی برای شنیدن سخنرانی سالانه در کنگره حاضر خواهم شد که بتوانم از زبان رئیس جمهور حقیقت را درباره وضع کشور بشنوم. 

«جان لوییس» و «هنک جانسون» نمایندگان دموکرات ایالت جورجیا نیز هفته گذشته از تصمیم خود برای تحریم این مراسم خبر دادند.

جانسون گفت: من با آلوده کردن جایگاه سخنران در مجلس نمایندگان آمریکا مخالف هستم. من نمی خواهم ببینم که این جایگاه با حضور ترامپ و سخنان وی به ویژه توهین هایش به آمریکای لاتین تبارها، تحقیر شود. ترجیح می دهم در این مدت جای دیگری باشم.

سال گذشته 14 نماینده دموکرات سخنرانی سالانه ترامپ را تحریم کردند. «لوییس» فعال برجسته حقوق بشر، بلومنوئر و کوهن نیز در میان آنها بودند. دیگر دموکرات‌ هایی که سخنرانی سال گذشته ترامپ را بایکوت کردند، «ماکسین واترز» نماینده کالیفرنیا، «پرامیلا جیاپال» نماینده واشنگتن و «فدریکا ویلسن» نماینده فلوریدا بودند.

برخی از دموکرات‌ هایی که در سخنرانی سالانه 2019 ترامپ شرکت می‌ کنند، میهمانانی را با خود به این مراسم خواهند برد تا پیامی سیاسی را برسانند؛ میهمانانی نظیر کارمندان دولتی که تحت تاثیر پیامدهای تعطیلی دولت قرار گرفته‌ اند.

سخنرانی امسال ترامپ در اوج اختلافات برگزار می شود. این سخنرانی که پس از جدال فراوان بین ارکان قدرت و تعطیلی 35 روزه دولت با یک هفته تاخیر در شامگاه سه شنبه انجام خواهد شد، گویای آن است که رنگ و بوی اختلاف و تضادها بیشتر از آنی است که ترامپ برای اتحاد نیاز دارد.

گرچه مساله تعطیلی دولت موضوعی سابقه دار است، اما ترامپ برای دومین سال پیاپی این مساله را مطرح و با مقاومت دموکرات ها، رکورد تعطیلی دولت را شکست.

هنوز یک هفته به پایان سال 2018 و شروع مجلس جدید آمریکا مانده بود که ترامپ بخش هایی از دولت را تعطیل کرد.

سوم ژانویه 2019، کنگره جدید شروع به کار کرد. ترامپ بر اختصاص بودجه مرزی اصرار داشت اما دموکرات ها که اکنون اکثریت را در مجلس نمایندگان به دست آورده بودند، زیر بار چنین رقم کلانی نرفتند و تاکید داشتند که امنیت مرزها با دیوار بتونی تامین نمی شود.

با تداوم این تعطیلی و رسیدن آن به اواخر ژانویه، «نانسی پلوسی» که ریاست مجلس نمایندگان را به دست آورد، اعلام کرد تا زمانی که دولت بازگشایی نشود، سخنرانی سالانه رئیس جمهور که به «نطق وحدت» مشهور است، انجام نخواهد شد.

ترامپ در نهایت بدون دستاورد خاصی مجبور شد در 28 ژانویه دولت را بازگشایی کند و پلوسی هم در نامه ای به رئیس جمهور آمریکا، از او برای ایراد سخنرانی سالانه خود در پنجم فوریه دعوت کرد.

این البته پایان ماجرا نیست و در این مدت یک هفته ای نیز اختلافات ادامه داشت: ترامپ همچنان خواستار دیوار مرزی است و دموکرات ها منکر آن. 

از این رو به نظر می رسد سخنرانی ترامپ به آسانی مراسم سال پیش نباشد و این بار او در معرض فشارها و انتقادهای فراوان دموکرات ها قرار دارد به ویژه آنکه چهار یا پنج رقیب فعال ریاست جمهوری هم پای سخنان او نشسته اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.