روسیه به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا از سوی شماری از کشور اروپایی را «مداخله خارجی» در امور این کشور دانست.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا توسط کشورهای مهم اروپایی به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا واکنش تند مسکو و دولت قانونی ونزوئلا را در پی داشت.

وزارت خارجه ونزوئلا در واکنش به اقدام اروپایی ها اعلام کرد که در روابط خود با کشورهای اروپایی که گوایدو را به رسمیت می شناسند تجدید نظر می کند.

روسیه  نیز به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا از سوی شماری از کشور اروپایی را «مداخله خارجی» در امور این کشور دانست.

فرانسه، اسپانیا، هلند، انگلیس، آلمان، پرتغال، اتریش، سوئد و دانمارک امروز دوشنبه با پایان ضرب الاجل شان به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کردند که خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

کاخ کرملین در واکنش به این تصمیم چند پایتخت اروپایی بر ضرورت حل مسائل داخلی ونزوئلا از سوی مردم این کشور تاکید کرد.

نیکلاس مادورو روز یکشنبه در مصاحبه ای تلویزیونی ضرب الاجل کشورهای اروپایی برای اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورش را رد کرد.

بنابراین گزارش،ونزوئلا طی هفته های اخیر گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است. خوآن گوآیدو در تاریخ 23 ژانویه به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس، خود را «رئیس جمهور موقت» ونزوئلا اعلام کرد.ه و خواستار برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری شد. مادورو این درخواست را رد کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوایدو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خوآن گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم. 

 روسیه، کوبا، ایران ، چین ،ترکیه و مکزیک  از مادورو حمایت کرده‌اند. اتحادیه اروپا با تعیین ضرب‌الاجلی اعلام کرده که اگر طی 8 روز، تاریخی برای انتخابات جدید در ونزوئلا اعلام نشود، خوآن گوآیدو رئیس شورای ملی این کشور را به عنوان  رئیس جمهور به رسمیت خواهند شناخت.مادورو رئیس جمهور ونزوئلا این ضرب الاجل را رد کرد. ضرب الاجل اروپایی ها روز گذشته -یکشنبه-به پایان رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.