مدیران دستگاه اطلاعاتی آمریکا موضع خوشبینامه ترامپ درباره کره شمالی و داعش و نیز ادعاهایش درباره برنامه هسته ای ایران را نقض کردند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه به شدت به دستگاه اطلاعاتی آمریکا حمله کرد و این دستگاه را «ساده لوح» توصیف کرد و درباره آن چه وی تهدید ایران مدعی شد گفت که دستگاه اطلاعاتی کشورش در این زمینه در «اشتباه» است.

ترامپ در توئیتی در حساب شخصی اش در توئیتر به شدت به دستگاه اطلاعاتی آمریکا حمله کرد و نوشت: چه بسا بهتر است که سازمان اطلاعات به مدرسه بازگردد.»

وی افزود: کارمندان سازمان اطلاعات وقتی مساله مرتبط با خطرات ایران می شود، بسیار منفی و ساده لوح هستند. آنها در اشتباه هستند.»

به رغم شدت این انتقادها اما این نخستین بار نیست که ترامپ از دستگاه اطلاعاتی آمریکا انتقاد می کند.

ترامپ سلسله توئیت های دیگری نوشت و از موفقیت سیاست هایش در سوریه و کره شمالی تعریف و تمجید کرد.

انتقاد از دستگاه اطلاعاتی آمریکا یک روز پس از گزارشی که مدیران دستگاه اطلاعاتی آمریکا ارائه کردند و ارزیابی خوشبینانه رئیس جمهور را نقض کردند، صورت گرفت.

در جلسه ای در کمیته اطلاعات در مجلس سنا درباره تهدیدات جهانی که ایالات متحده آمریکا با آنها رو به روست، مسئولان اطلاعاتی آمریکا سخنان قطعی ترامپ درباره شکست گروه تروریستی داعش و اینکه می توان کره شمالی را برای کنار گذاشتن سلاح هسته ای اش قانع کرد را نقض کردند.

این مسئولان همچنین ادعاهای ترامپ درباره اینکه تهران اقداماتی برای دستیابی به سلاح هسته ای انجام می دهد را نقض و رد کردند.این ادعا را ترامپ سال گذشته برای خروج از توافقنامه هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک که در سال 2015 امضا شد، به کار برد.

مدیران سازمان اطلاعات آمریکا همچنین بار دیگر تأکید کردند که آنها بر این باورند که روسیه به نفع ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 دخالت کرده است؛ امری که رئیس جمهور آمریکا بارها آن را انکار کرد.

این مدیران پیش بینی کردند که روسیه بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 دخالت کند.

 شهادت این مدیران چند هفته پس از آن صورت گرفت که ترامپ برای توجیه خروج فوری نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام کرد که بر داعش پیروز شده است.اقدامی که وزارت دفاع آمریکا و همپیمانان واشنگتن در خاورمیانه را نگران کرد. همچنین چند هفته پیش از نشست دوم سران صورت گرفت که ترامپ برای برگزاری آن با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به منظور مذاکره بر سر خلع سلاح هسته ای کره شمالی برگزار کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.