میلیاردر آمریکایی و مدیر سابق استارباکس از عزم جدی خود برای شرکت در انتخابات 2020 آمریکا خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان در گزارشی نوشت: «هاوارد شولتز» میلیاردر آمریکایی و مدیر پیشین «استارباکس» از تصمیم جدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در قالب کاندیدایی مستقل و میانه رو خبر داده است.

هاوارد شولتز مدیر پیشین استارباکس - شرکت زنجیره‌ ای فروشنده قهوه در جهان - از حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا به عنوان کاندیدای مستقل خبر داد.

این نخستین کاندیدای مستقلی است که برای حضور در انتخاباتی آتی آمریکا اعلام آمادگی می کند.

اعلام این خبر از سوی شولتز که در گذشته از منتقدان رئیس جمهور کنونی آمریکا بوده، واکنش منفی ترامپ را به همراه داشت.

هاوارد شولتز در ماه ژوئن گذشته از مدیریت قهوه فروشی های زنجیره ای «استارباکس» کنار رفت، اما آشکارا مواضع سیاسی گرفته و مدت ها احتمال شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری را مد نظر داشته است.

شولتز در مصاحبه ای که با برنامه 60 دقیقه تلویزیون «سی بی اس» داشت، گفت که آمریکا در «برهه شکننده و حساسی» است و دونالد ترامپ «صلاحیت رئیس جمهور بودن را ندارد».

وی افزود: هیچ کدام از دو حزب سیاسی در آمریکا آن چیزی را که به نفع مردم این کشور است انجام نمی دهند و روزها را به سیاست انتقام جویانه می گذرانند.»

شولتز در ادامه با این ادعا که شانس بالایی در پیروزی در انتخابات 2020 دارد، گفت: «مردم (آمریکا) خسته اند. اعتماد آنان از بین رفته و به دنبال انتخاب بهتری هستند.»

این میلیاردر آمریکایی در دوره ریاست بر استارباکس، کارکنان پاره وقت و تمام وقت خود را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار داده و پناهجویان را استخدام می کرد.

شولتز در انتخابات 2016 از «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات ها حمایت کرده بود.

تاکنون «الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست، «کامالا هریس» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا، «تولسی گابارد» نماینده ایالت هاوایی، «کرستن گیلیبراند» سناتور ایالت نیویورک و «جولیان کاسترو» وزیر سابق مسکن و توسعه شهری آمریکا آمادگی خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرده اند.

به طور کلی به نظر می رسد با آغاز سال جدید میلادی، چهره های جدی به صحنه انتخابات ورود کنند. پس از انتخابات میان دوره ای که بسیاری از زنان، لیبرال ها، اقلیت ها و دموکرات های جوان پیروز میدان شدند، حال نوبت به جنگ در میان انتخابات درون حزبی و انتخابات ریاست جمهوری رسیده و درگیری ها بین دو طیف دموکرات ها افزایش یافته است. طیف کاندیداها البته دموکرات ها را مجبور خواهد کرد که دست به انتخاب کاندیدایی بزنند که توانایی شکست دونالد ترامپ را داشته باشد و در این بین دموکرات ها این سوال را از خود خواهند پرسید که چه کسی را انتخاب کنند که مطلوب قشر روستایی، دانشجویان، سیاهان و لاتین تبارها باشد. به همین منظور دموکرات ها مطالعات میدانی را در راس برنامه کاری خود قرار خواهند داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.