دیده بان حقوق بشر از عربستان سعودی خواست تا امکان تحقیقات درباره ادعاهای شکنجه زندانیان در این کشور را فراهم کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیده بان حقوق بشر از عربستان سعودی خواست تا امکان تحقیقات درباره ادعاهای شکنجه زندانیان در این کشور را فراهم کند.

سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر از عربستان سعودی خواست تا به ناظران این سازمان اجازه دهد تا درباره وضعیت بازداشتی های این کشور و ادعاهای مربوط به شکنجه آنان تحقیق کند. 

براساس گزارش این سازمان، عربستان سعودی از طریق دو نهاد کمیسیون حقوق بشر و همچنین دادستانی، تحقیقاتی را درباره ادعاهای مربوط به شکنجه فعالان زن در این کشور آغاز کرده اما هیچ کدام از آنها استقلال لازم برای انجام تحقیقات مفید و شفاف را ندارد. 

«مایکل پیج» سخنگوی مدیر بخش خاورمیانه در این سازمان نیز اظهار داشته است :«بعید است تحقیقات عربستان سعودی واقعیت رفتار با بازداشت شدگان، از جمله شخصیت های شناخته شده را نشان دهند. اگر ریاض واقعا خواهان کشف حقایق پاسخگویی است، باید اجازه تماس مستقیم با بازداشت شدگان را فراهم کند.» 

براساس این گزارش ناظران مستقل باید امکان دسترسی به دیگر بازداشت شدگان از جمله فعالان حقوق بشر و روحانیون مستقل را که از سپتامبر سال 2017 تاکنون در بازداشت به سر می‌برند، به همراه تجار و بازرگانان معروف، شاهزادگان خاندان پادشاهی و مقامات دولتی کنونی و سابق که از نوامبر سال 2017 به اتهام فساد بازداشت شده اند، داشته باشند. 

روزنامه وال استریت ژورنال در روز 17 دسامبر 2018 در گزارشی نوشت که اعضای کمیسیون حقوق بشر عربستان سعودی با فعالان حقوق زن بازداشتی در این کشور دیدار کرده و آنها از وجود شکنجه سخن گفته اند. این شکنجه‌ها شامل استفاده از شوک الکتریکی، شلاق، اذیت و آزار جنسی و تجاوز بوده است. 

دیده بان حقوق بشر اعلام کرده که هنوز مشخص نیست آیا این کمیسیون گزارش علنی خود را در این باره منتشر خواهد کرد یا خیر.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.