عضو مجلس نمایندگان آمریکا ضمن تشبیه اقدامات این کشور در ونزوئلا به «کودتا» تصریح کرد که این اقدامات واشنگتن راه حل مشکلات ترسناک کاراکاس نیست.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، عضو مجلس نمایندگان آمریکا ضمن تشبیه اقدامات این کشور در ونزوئلا به «کودتا» تصریح کرد که این اقدامات واشنگتن راه حل مشکلات ترسناک کاراکاس نیست.

ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده با اشاره به اقدام «خوآن گوآیدو» رئیس پارلمان ونزوئلا در اعلام خود به عنوان رئیس جمهور این کشور به جای نیکولاس مادورو، اظهار داشت: حمایت از کودتای مورد حمایت آمریکا راه چاره مسائل ترسناک این کشور نیست. 

وی در یک پیام توئیتری با اشاره به حمایت ترامپ از گوآیدو اظهار داشت که این اقدام می تواند به افزایش خشونت ها و بی ثباتی بیشتر منجر شود. 

عمر تصریح کرد: برای گفتگوی صلح (در ونزوئلا) باید از تلاشهای مکزیک، اروگوئه و واتیکان حمایت کنیم. 

«رو خانا» عضو دیگر مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه ای اظهار داشت که در کشوری قطب بندی شده و ناآرام نباید رهبر مخالفان را تهییج کرد. 

وی نیز بر حمایت از تلاشهای مکزیک، اروگوئه و واتیکان در مذاکرات صلح تاکید کرده و گفت که برای جلوگیری از تشدید تورم در ونزوئلا باید تحریم ها علیه این کشور پایان یابد.

خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز چهارشنبه به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس، خود را «رئیس جمهور موقت» این کشور اعلام کرد.

آمریکا، کانادا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، شیلی، پرو، پاراگوئه و برخی کشورهای دیگر ریاست جمهوری موقت گوآیدو را به رسمیت شناخته اند. در عین  حال، بیشتر کشورهای دیگر از جمله روسیه و چین از «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور کنونی حمایت کردند.

این تحولات در پی آن رخ داد که اخیرا یک گروه نظامی وابسته به گارد ملی در کاراکس علیه دولت شورش کرده و با انتشار یک ویدئو مردم را به قیام فراخواندند. در عملیاتی که پس از این اتفاق در منطقه کوتیزای این شهر صورت گرفت، 27 نظامی شورشی تسلیم شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.