رئیس جمهور جنجالی و خبرساز آمریکا در دفاع از این زن به شدت به خبرنگاران و رسانه های جمعی را حمله کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دبیر مطبوعات غایب کاخ سفید این روزها خبرساز شده است تا جایی که ترامپ را بر آن داشته تا به دفاع از او برخیزد.

روز چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جنجالی و خبرساز آمریکا دلیل ظاهر نشدن سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس های مطبوعاتی را وقاحت رسانه ها اعلام  دانست.

ترامپ در توئیتر خود نوشت: «دلیل ظاهر نشدن زیاد سارا سندرز در کنفرانس های مطبوعاتی این است که رسانه ها با وی به شکل بسیار وقیحانه و نادرست رفتار می کنند به ویژه برخی از خبرنگاران خاص.»

 

3

 

ترامپ در ادامه نوشت: «به او (سندرز) گفتم که به این مساله اهمیت نده.بسیاری (از خبرنگاران) اخبار ما را به شکل عادلانه پوشش نمی دهند و از این رو اخبار دروغ ظاهر می شود.»

این در حالی است که روزنامه «هیل» آمریکا نوشت که ساندرز از اوایل سال جدید تاکنون هیچ گونه کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده است و آخرین کنفرانس مطبوعاتی وی در 18 دسامبر سال گذشته میلادی بوده است.

سخنگوی غایب کاخ سفید را بیشتر بشناسیم:

زندگی نامه

«سارا الیزابت هاکبی» در 13 اوت 1982 در ایالت «آرکانزاس» متولد شد. وی آخرین فرزند و تنها دختر «مایک هاکبی» فرماندار سابق آرکانزاس و «جانت هاکبی» است.

 

download

 

او دارای دو برادر، «جان مارک» و «دیوید هاکبی»، کارگزار وام مسکن آرکانزاس است. او تحصیلات خود را در دبیرستان «لیتل راک» آرکانزاس به پایان برد.

او در دانشگاه «بپتیست اوآچیتا» در آرکانزاس، تحصیلات دانشگاهی خود را گذراند و طی آن در سازمان‌ های جمهوری‌خواه و دیگر گروه‌ های دانشجویی فعال بود.

 

huck2

 

 

فعالیت سیاسی زودهنگام

آشنایی سندرز با سیاست از زمان کودکی آغاز شد، زمانی که پدرش برای اولین بار در سال 1992 برای فرماندار آرکانزاس کاندید شد. او در مصاحبه با هیل در توصیف تبلیغات ناموفق اش گفت: «پدرم کارمند زیادی نداشت، بنابراین خانواده بسیار از او پشتیبانی می کرد.»

پدرش در توصیف دوران کودکی او می گفت: «کودکان هفت هشت ساله همیشه مشغول جست و خیز هستند اما سارا پشت میز ناهارخوری می نشست و به تحلیل های تحلیلگران سیاسی گوش می داد.»

 

sarah-huckabee-sanders-with-her-dad-mike-huckabee

 

مایک هاکبی گفت که وی و همسرش سارا را بارها ستوده اند چرا که وی به دلیل بزرگ شدن در کنار دو برادرش فردی بسیار سرسخت و نترس بزرگ شده است.

وی در زمان فرمانداری پدرش در سال 2002 مدیریت هماهنگی‌ های میدانی دولت آرکانزاس را بعهده داشت. از دیگر فعالیت‌ها و تجربه او شامل خدمت به عنوان یک ارتباط منطقه‌ای برای امور کنگره در وزارت آموزش و پرورش و همکاری در زمینه انتخابات مجدد «جورج دبلیو بوش» در اوهایو در سال 2004 است.

 

800px-Mike_Huckabee_and_Sarah_Huckabee_Sanders

 

سارا سندرز به عنوان مدیر سیاسی ملی برای پدرش، مایک هاکبی در 2008 برای رقابت‌ های انتخابات ریاست جمهوری خدمت کرده‌ است. همچنین او در مبارزات انتخابی سناتورهای آمریکا از آرکانزاس شرکت داشت و در انتخابات سال 2010 «جان بوزمن» مدیریت انتخاباتی وی را به عهده داشت و به عنوان مشاور «تام کاتن» در انتخابات 2014 فعالیت کرد. در سال 2016، پس از مدیریت مبارزات انتخاباتی پدرش، او به عنوان مشاور ارشد برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 دونالد ترامپ، فعالیت کرد.

دولت ترامپ 

پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، در 19 ژانویه 2017 توسط وی به عنوان معاون سخنگوی کاخ سفید منصوب شد. در 5 مه 2017 او نخستین جلسه مطبوعاتی خود را در کاخ سفید برگزار کرد. او طی این مدت در برخی نشست‌ های مطبوعاتی به جای «شان اسپایسر» شرکت داشت.

 

1

 

«آنتونی اسکاراموچی» مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید 22 ژوئیه 2017 در نخستین دیدار خبری خود با خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که سارا هاکبی سندرز به عنوان سخنگوی جدید کاخ سفید جایگزین شان اسپایسر شده‌ است. سندرز نیز در حضور خبرنگاران پیام تشکر و قدردانی دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا از اسپایسر را خواند و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

سارا سندرز پیش از این معاون شان اسپایسر بود. اسپایسر به دلیل اختلاف نظر درباره ترکیب تیم ارتباطات ترامپ استعفا داده و با انتخاب آنتونی اسکاراموچی به عنوان مدیر ارتباطات رئیس جمهور مخالف بوده است.

سندرز سومین دبیر مطبوعاتی زن کاخ سفید پس از «دی دی مایرز» و «دنا پرینو» است.

سارا سندرز در نشست خبری

در 27 ژوئن 2017، در جریان نشست مطبوعاتی، سارا ساندرز به رسانه‌ ها حمله کرد و آنها را به انتشار اخبار جعلی علیه ترامپ متهم کرد.

 

170605145139-sarah-huckabee-sanders-full-169

 

در نشست خبری 12 ژوئیه 2017 وی در واکنش به طرح موضوع استیضاح رئیس‌ جمهور گفت فکر می‌ کنم این کاملا مسخره است و یک بازی سیاسی به بدترین شکل است.

 

AP_18086673382979_c0-0-3814-2223_s885x516

 

نشست خبری سخنگوی کاخ سفید در تاریخ 18 دسامبر 2018 تنها دقایقی بعد از آنکه سارا سندرز در جایگاه قرار گرفت، با خروج وی از اتاق نیمه تمام رها شد. در حالی که اف بی آی جزئیات تازه ای از رسیدگی به پرونده نزدیکان ترامپ از جمله مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید منتشر کرده بود و خبرنگاران می خواستند واکنش کاخ سفید در این خصوص را بشنوند، سندرز تنها دقایقی بعد از آنکه در جایگاه قرار گرفت، با لحنی تلخ محل را در میان فریادهای اعتراض خبرنگاران ترک کرد. در این میان یکی از خبرنگاران با صدای بلند گفت: به وظیفه‌ ات عمل کن، سارا!

به نظر می رسد پس از همین فریاد های اعتراض از سوی خبرنگاران بود که وی دیگر در نشست خبری ظاهر نشد و در سال 2019 هم سخنرانی مطبوعاتی نداشته است.

بیرون انداخته شدن از رستورانی در آمریکا

سارا سندرز در تاریخ 24 ژوئن 2018 برای صرف شام در رستورانی با دردسر مواجه شد و از او و خانواده‌اش خواستند تا رستوران «رِد هِن» (مرغ سرخ) شهر «لکسینگتون» واقع در ایالت ویرجینیا را ترک کنند.

 

2

 

«جایک فولی-شولتس» که در این رستوران گارسون است، با انتشار عکسی در صفحه فیس‌ بوک خود نوشت که رئیسش سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید و خانواده او را از رستوران بیرون انداخته است. این پست بازنشرهای متعددی در فیس‌ بوک داشت و «برنان گلیمور» مدیر سابق دفتر روابط خارجی آمریکا در پیامی نوشت: سخنگوی کاخ سفید را از رستوران بیرون انداختند.

ظاهرا صاحب رستوران تمایلی نداشته تا به او و همراهانش خارج از عرف اخلاقی خدمت‌ رسانی کند. سارا سندرز شخصا با ارسال پیامی توئیتری این مساله را تایید کرد و نوشت: «صاحب رستوران رد هن در ویرجینیا از من خواست آنجا را ترک کنم چون برای دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا کار می‌ کنم و من هم مودبانه از آنجا خارج شدم. کار او کاملا گویاست. همواره تمام تلاشم را کردم تا با مردم و مخالفانم با احترام برخورد کنم و این رفتارم ادامه می‌ یابد.»

 

96-08-c13-1395

96-08-c13-1393

 

سندرز هنگام بازدید ترامپ از منطقه غیرنظامی واقع در مرز دو کره یونیفورم نظامی به تن داشت

 

اظهار نظر در مورد تعطیلی دولت 

وی در هفدهمین روز تعطیلی بخش هایی از دولت آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر دموکرات ها را عامل اصلی تعطیلی دولت آمریکا دانست و اعلام کرد که زمانی که ترامپ می گوید تعطیلی دولت ممکن است سال ها طول بکشد، این اتفاق می افتد.

سندرز افزود: دموکرات ها می دانند که ما به امنیت مرزها نیاز داریم. آنها فقط نمی خواهند رئیس جمهور در این مورد پیروز شود. من فکر می کنم که در یک زمان آنها باید تصمیم بگیرند که بیشتر به مردم آمریکا اهمیت می دهند یا به جنگ با رئیس جمهور این کشور. تاکنون ما هیچ تمایلی از جانب آنها (دموکرات ها) برای انجام این کار ندیده ایم.

زندگی شخصی

سندرز در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری پدرش در سال 2008 نخستین بار «برین چتفیلد سندرز» را دید. او مشاور رسانه‌ ای مایک هاکبی بود.

سارا سندرز با برین چتفیلد سندرز در تاریخ 25 مه 2010 در جزیره «سنت جان» در جزایر ویرجین آمریکا ازدواج کرد.

 

sarah-huckabee-sanders-with-husband-bryan-sanders

sarah-sanders-family-with-donald-trump-melania-trump

 

این زوج سه فرزند دارند: دخترشان، «اسکارلت» و پسرانشان «ویلیام» و «جورج». 

 

sarah-huckabee-sanders-s-children-scarlett-sanders-george-sanders-william-huckabee-sanders

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.