پهپادهای ناشناس توانستند که از یکی از مراکز سری و حساس نیروی هوایی اسرائیل که نتوانست با آنها مقابله کند، تصویربرداری کردند.

به گزارش جماران  به نقل از روزنامه رأی الیوم، یکی از روزنامه های اسرائیلی از شکاف و نواقص جدید در ارتش رژیم اسرائیل و ناتوانی در برابر پهپادها پرده برداشت.

روزنامه «یسرائیل هایوم» صبح امروز چهارشنبه نوشت که پهپادهای ناشناس توانستند که از یکی از مراکز سری و حساس نیروی هوایی رژیم اسرائیل که نتوانست با آنها مقابله کند، تصویربرداری کردند.

این روزنامه عبری زبان نوشت که سربازان اسرائیلی اطلاع دادند که «شماری پهپاد» ناشناس اقدام به تصویربرداری از این مرکز نظامی کرده و موفق شدند که مکان را ترک کنند؛ امری که باعث دهشت و حیرت خود نظامیان شد.

این روزنامه در ادامه نوشت: ارتش اسرائیل هنوز نفهمیده است که این پهپادها متعلق به چه کسی هستند و از مکانی که به پرواز در آمدند نیز اطلاعاتی به دست نیاورده است و حتی نمی داند که هدف شان از تصویربرداری از مرکز نظامی چیست. ارتش رژیم اسرائیل همچنین مظنون به این است که هواپیماها برای یک کشور یا طرفی که با این رژیم دشمن است تصویربرداری کرده اند. علاوه بر آن، این واقعه خطرناک باعث نگرانی شدید ارتش رژیم اسرائیل به ویژه نیروی هوایی این رژیم شد زیرا هدف از این تصویربرداری به شکل اساسی جمع آوری اطلاعات امنیتی و نظامی است که باعث آسیب امنیتی بزرگی می شود.

روزنامه اسرائیلی در ادامه نوشت که اسرائیلی ها به شدت  از عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط این پهپادها به وحشت افتاده اند این در حالی است که ارتش اسرائیل احتمال می دهد که یک سازمان دشمن پشت این واقعه پهپادها باشد زیرا جنبش«حماس» از این نوع هواپیماها دارد. این روزنامه این مساله را در اشاره به این نوشت جنبش حماس پشت این حادثه باشد.

این روزنامه در ادامه نوشت که «حزب الله» لبنان بسیاری از این نوع پهپادها را در اختیار دارد و از آنها در عمل در جنگ دوم اسرائیل علیه لبنان در تابستان 2006 استفاده کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.