اعلام سناتور دموکرات کامالا هریس برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد: سناتور دموکرات «کامالا هریس» آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا اعلام کرد و رسما وارد گود انتخاباتی شد.

هریس از منتقدان دونالد ترامپ است که از چهره های درحال ظهور حزب دموکرات به حساب می آید.

او گفت: «من عاشق کشورم هستم و برای نشان دادن بهترین جنبه های آمریکا خواهم جنگید.»

هریس در ویدئویی که در توییتر منتشر کرد، گفت: «آینده کشور ما به شما و میلیون ها نفری بستگی دارد که صدایشان را برای جنگیدن برای ارزش های آمریکا بلند می کنند. برای همین است که در انتخابات ریاست جمهور آمریکا شرکت می کنم.»

کامالا هریس متولد 20 اکتبر 1964 و یک سیاست‌ مدار آفریقایی - آسیایی‌ تبار اهل آمریکا و سناتور ایالت کالیفرنیا است. پدر و مادر او مهاجرانی از جامائیکا و هند هستند. وی از تاریخ سوم ژانویه 2011 تا سوم ژانویه 2017 دادستان کل ایالت کالیفرنیا بود.

هریس، اولین آمریکایی هندی‌ تبار و دومین زن آمریکایی آفریقایی‌ تبار در تاریخ آمریکا است که به مقام سناتوری می‌ رسد.

در جریان مبارزات انتخاباتی‌ اش هم «باراک اوباما» و «جو بایدن» از وی حمایت کردند.

تاکنون شماری از سناتورهای زن دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات سال 2020 ابراز آمادگی کرده اند.

«تولسی گابارد» نماینده دموکرات ایالت هاوایی تازه ترین نماینده دموکراتی است که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام آمادگی کرده است.

«الیزابت وارن» سناتور آمریکایی از ایالت «ماساچوست» و منتقد تند و تیز بانک های بزرگ و سرمایه داری هم در تاریخ 31 دسامبر 2018 اعلام کرد که کمیته ای برای بررسی احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات 2020 تشکیل می دهد.

سناتور «کیرستن گیلیبرند» هم به سرعت به سمت کاندیداتوری احتمالی پیش می رود و به گفته برخی منابع آگاه، در حال سفر به ایالت های کلیدی است.

به این ترتیب در حال حاضر چهار زن از حزب دموکرات در سطح ملی مشغول تبلیغ هستند که یک رکورد به حساب می آید. این اولین بار در انتخابات مقدماتی حزب دمو کرات خواهد بود که بیش از یک زن برای کسب کاندیداتوری حزب رقابت می کند. 

به طور کلی به نظر می رسد با آغاز سال جدید میلادی، چهره های جدی به صحنه انتخابات ورود کنند. پس از انتخابات میان دوره ای که بسیاری از زنان، لیبرال ها، اقلیت ها و دموکرات های جوان پیروز میدان شدند، حالا نوبت به جنگ در میان انتخابات درون حزبی و انتخابات ریاست جمهوری رسیده و درگیری ها بین دو طیف دموکرات ها افزایش یافته است. طیف کاندیداها البته دموکرات ها را مجبور خواهد کرد که دست به انتخاب کاندیدایی بزنند که توانایی شکست دونالد ترامپ را داشته باشد و در این بین دموکرات ها این سوال را از خود خواهند پرسید که چه کسی را انتخاب کنند که مطلوب قشر روستایی، دانشجویان، سیاهان و لاتین تبارها باشد. به همین منظور دموکرات ها مطالعات میدانی را در راس برنامه کاری خود قرار خواهند داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.