طی آنچه اکنون طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور بوده است، تامین بودجه برنامه های غذایی فدرال آمریکا متوقف شده است؛ اقدامی که این کشور را وارد بحران غذایی می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ایستگاه رادیویی آمریکا در گزارشی در وب سایت خود نوشت: 30 روز و 6 ساعت از تعطیلی دولت آمریکا می گذرد. ترامپ روز شنبه پیشنهاد توافقی را داد که  5.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری بر روی ایجاد یک دیوار مرزی در مرز جنوبی را شامل می‌ شد. این پیشنهاد یک حفاظت 3 ساله از مهاجران غیرقانونی که از برنامه‌ های مهاجرتی آمریکا سود می‌ برند، به همراه سرمایه گذاری برای ایجاد دادگاه‌ های جانبی برای مهاجرت و دیگر اقدامات برای امنیت مرزی می‌ شود.

اگر این توافق مورد قبول واقع شود به تعطیلی دولت پایان می‌دهد.

سناتور «میچ مک‌ کانل» رئیس اکثریت جمهوری‌ خواه سنا گفت که این هفته در مورد پیشنهاد ترامپ با تعدادی از جمهوری خواهان که موافقت خود را اعلام کرده‌ اند به نظرسنجی و رای گیری می‌ پردازد.

دموکرات‌ ها و دیگر کارمندان فدرال به همراه «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به مخالفت با این طرح پرداخته‌ اند و آن را یک قرارداد «غیر راهگشا» خواندند و همچنین شک خود را نسبت به ترامپ و اینکه او هدفش در این توافق را رعایت نمی‌ کند، ابراز کردند.

اما آنها بی خبرند از اینکه طی آنچه اکنون طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور بوده است، تامین بودجه برنامه های غذایی فدرال آمریکا متوقف شده است. سلامت 42 میلیون نفر که زندگی آنها به برنامه کمک های غذایی تکمیلی وابسته است در خطر غیرضروری ای قرار گرفته است و این در شرایطی است که صدها هزار کارمند فدرال اکنون بدون دریافت حقوق در وضعیت نامناسبی به سر می برند.

مادامی که مصالحه برای بازگشایی دولت صورت نگیرد، 769،912 نفر تنها در ایالت ماساچوست که به کمک های غذایی فدرال وابسته اند، غذای کافی برای خوردن نخواهند داشت. ما به سمت یک بحران غذایی ساخت بشر در حرکت هستیم - یک وضعیت فوق العاده ملی واقعی.

کوپن های غذایی برنامه بسیار مفیدی هستند. موثرترین برنامه مبارزه با گرسنگی در کشوری  که میلیون ها نفر را از خط فقر بالاتر می برد و غذای مورد نیاز افراد و خانواده های کم درآمد را تامین می کند. کوپن های غذایی همچنین فعالیت های اقتصادی را تضمین می کنند. هر کوپن 1 دلاری 1.70 دلار برای اقتصاد تامین می کند و از جوامع محلی حمایت کرده و اشتغالزایی می کند. 

منافع گسترده این برنامه در معرض خطر قرار می گیرد مگر اینکه دولت پیش از 28 فوریه بازگشایی شود؛ تاریخی که تا آن زمان برای بودجه کوپن های غذایی برنامه ریزی شده است.

برای حل این بحران ساخت بشر هر ایالت باید بودجه اضطراری به شبکه های غذای فوق العاده اختصاص دهد. اما سیستم اضطراری غذایی ما ظرفیت جایگزین سازی برای کوپن غذایی را ندارد. این برنامه گسترده تر  از برنامه های خیریه هاست.

از زمان آغاز تعطیلی دولت در روز 22 دسامبر، برخی سناتورها خواستار پایان دادن به تعطیلی شده اند. حال زمان آن است که فرمانداران هم یکصدا خواستار بازگشایی دولت شوند تا این بحران ساخت بشر متوقف شود.

غذا یکی از احتیاجات اصلی بشر است. و گرسنگی یک مسئله غیر حزبی است. آمریکایی ها از هر جناح سیاسی ای تعهد دارند در هر شرایطی تامین آن را ضمانت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.