کیم جونگ اون بازی دوگانه ای می کند به طوری که از یک سو به دنبال کاهش تحریم های آمریکا علیه کشورش است و از سوی دیگر به دنبال اعلام توافق آتش بس رسمی میان دو کره است تا پس از آن نیروهای آمریکایی از شبه جزیره کره خارج شوند.

به گزارش جماران، شبکه سی ان ان آمریکا در گزارشی امروز دوشنبه نوشت: کره شمالی همچمان به ساخت زرادخانه هسته ای خود به رغم تلا شها برای خلع سلاحش ادامه می دهد و «کیم جونگ اون» رهبر این کشور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به بازی گرفته است.

سی ان ان در ادامه نوشت: دیدار ترامپ و کیم در سنگاپور در ماه ژوئن سال 2018 منجر به توافقنامه ای مبهم شده که بر اساس آن کره شمالی باید سلاح هسته ای خود را از بین می بُِرد.

در ادامه این گزارش آمده است: لیکن مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گفت که پیونگ یانگ در اتخاذ همه اقدامات ملموس برای رسیدن به این هدف شکست خورد و همچنان تهدید هسته ای خطرناک به شمار می رود.

سی ان ان در ادامه نوشت: کره شمالی چه بسا امروز توان هسته ای اش بیش از زمانی است که در زمان نشست سنگاپور بود.

در این گزارش همچنین آمده است: در سال 2017 ارزیابی های ایالات متحده آمریکا از کره شمالی این بود که این کشور نزدیک به 60 کلاهک هسته ای دارد و از  آن زمان به بعد هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر این که نظام کیم تولید این کلاهک ها را متوقف کرده است، منتشر نشده است.

سی ان ان نوشت: کیم جونگ اون بازی دوگانه ای می کند به طوری که از یک سو به دنبال کاهش تحریم های آمریکا علیه کشورش است و از سوی دیگر به دنبال اعلام توافق آتش بس رسمی میان دو کره است تا پس از آن نیروهای آمریکایی از شبه جزیره کره خارج شوند.

در این گزارش سی ان ان نوشت: کیم با این کار با ترامپ رئیس جمهور آمریکا بازی می کند به طوری که از یک سو تلاش می کند کشورش را به عنوان یک قدرت هسته ای در صحنه جهانی تحمیل کند و در عین حال، به دنبال رسیدن به دستاوردهای اقتصادی با لغو تحریم ها و دستاوردهای نظامی با خروج نیروهایی آمریکایی است.

در این گزارش آمده است: ترامپ پیش از این اعلام کرد که عاشق کیم شده است اما به نظر می رسد که این عشق یک طرفه است.»

کاخ سفید روز جمعه (18 ژانویه) اعلام کرد ترامپ با رهبر کره شمالی دوباره «نزدیک به پایان ماه فوریه» در محل دیگری دیدار می کند.

«کیم یونگ چول» فرستاده ویژه کره شمالی نیز روز جمعه با دونالد ترامپ در واشنگتن دیدار کرد.

«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر گفت که در این دیدار یک ساعت و نیمه درباره خلع سلاح هسته‌ ای و دومین دیدار رهبران دو کشور بحث شد. او تصریح کرد که این دیدار برای روزهای پایانی ماه فوریه برنامه‌ ریزی شده است.

به گفته سندرز، ترامپ مشتاق است تا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در محلی که بعدا اعلام خواهد شد دیدار کند.

پیش از این دیدار فرستاده ویژه رهبر کره شمالی با «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌ و گو کرده بود.

در واکنشی دیگر «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی، در بیانیه‌ ای از دومین دیدار ترامپ و اون استقبال کرد و گفت امیدوار است این مذاکرات نقطه عطفی برای دستیابی به صلح در شبه جزیره کره باشد.

گرچه محل این دیدار هنوز مشخص نشده است اما به گزارش برخی رسانه‌ ها، ویتنام مشتاق است تا میزبان این نشست باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.