انفجاری در منطقه « الملتحق الجنوبی» در نزدیکی دمشق به وقوع پیوسته است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، انفجاری در منطقه « الملتحق الجنوبی» در نزدیکی دمشق به وقوع پیوسته است.

اخبار اولیه حکایت از آن دارد که این انفجار تروریستی است.

تلویزیون سوریه نیز از وقوع انفجار در نزدیکی دمشق پایتخت این کشور خبر داد.

برخی منابع به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفتند که در انفجار منطقه «کفر سوسه» در نزدیکی دمشق شماری جان خود را از دست دادند.

این منابع گفتند که نیروهای امنیتی محل انفجار را در حومه دمشق به محاصره کامل در آوردند.

خبرنگار«شام اف ام» نیز گفت که صدای انفجاری که در سراسر پایتخت سوریه شنیده شد در اثر یک اقدام تروریستی بوده است که یک مرکز نظامی در نزدیکی منطقه الملتحق الجنوبی هدف قرار اد و یگان های مهندسی در حال بررسی محل انفجار هستند.

این خبرنگار در ادامه گفت که نیروهای امنیتی یک انفجار دیگر را با خنثی کردن بمب خنثی کرده و تروریست ها را تحت پیگرد قرار دادند.

نیروهای امنیتی سوریه راه های منتهی به الملتحق از سمت کفر سوسه و منطقه «المزه» و نیز پل «الزاهره» بستند.

در تحولی دیگر، وزارت خارجه سوریه دو پیام  به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره جنایت روز گذشته جنگنده های «ائتلاف بین المللی»به رهبری آمریکا در روستای «باغوز فوقانی» واقع در حومه جنوبی شرقی «دیر الزور» که موجب کشته شدن 20 غیرنظامی از جمله کودکان و زنان، ارسال کرد.

وزارت  خارجه سوریه در این پیام تأکید کرد: این جنایت جدید تکمیل کننده جنایات روزانه ای  ائتلاف بین المللی  در حق ملت سوریه است و نقض آشکار حاکمیت جمهوری عربی سوریه و تمامیت ارضی آن به شمار می رود.

وزارت خارجه  سوریه در ادامه پیام خود افزود: سوریه ادامه حملات  ائتلاف بین المللی  به غیرنظامیان سوری و تخریب زیرساخت ها ،تاسیسات اقتصادی و خدماتی ، نفتی و گازی و  دارایی های عمومی و خصوصی در سوریه را به شدت محکوم می کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز گذشته گزارش داد که جنگنده های ائتلاف آمریکایی در تازه ترین حملات خود به سوریه، شهرک الباغوز واقع در شرق دیرالزور را هدف قرار دادند.

در جریان این حمله، 20 غیرنظامی کشته شدند که چند کودک و زن نیز در میان آنها دیده می شود.

طی چند هفته اخیر ائتلاف آمریکایی بارها مناطق مسکونی حومه دیرالزور را هدف قرار داده که در این حملات ده‌ ها غیرنظامی کشته یا زخمی شده ‌اند.

وزارت خارجه سوریه تاکنون دو بار در این رابطه به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کرده است.

این ائتلاف از تابستان سال 2014 به بهانه مبارزه با گروه ترویستی داعش در سوریه شکل گرفت وحملات خود را بدون اجازه دولت سوریه آغاز کرد و همچنان برخی از مناطق سوریه را به بهانه نابودی عناصر داعش هدف قرار می دهد که منجر به کشته شدن غیرنظامیان سوری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.