سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 80 درصد از جمعیت 30 میلیونی یمن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش جماران، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 80 درصد از جمعیت 30 میلیونی یمن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی تویتر اعلام کرد که یمن با بزرگترین بحران انسانی در جهان رو‌به روست و 80 درصد مردم این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

 در این بیانیه آمده است که این وضعیت هر ساله در حال بدتر شدن است. تعداد نیازمندان در سال 2018 نسبت به سال 2017 ده درصد افزایش یافته است. حدود 25 میلیون از جمعیت 30 میلیونی یمن برای زنده ماندن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

بیش از سه سال پیش عربستان سعودی و متحدان عربش به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت به یمن تجاوز کردند اما نتوانستند به این هدف یا به اهداف دیگری که پس از آن اعلام کردند برسند. در این مدت عربستان سعودی و متحدانش به شکل وحشیانه ای تمام زیرساخت ها ضعیف این کشور را نابود کرد. عربستان همچنین از زمین و هوا و دریا یمن را به محاصره خود در آورد و جنایت های زیادی مرتکب شد و مساجد، خانه های مسکونی، بازارها، پل ها، بیمارستان ها و حتی منابع آب را برای به زانو در آوردن یمنی بمباران کرد اما هرگز نتوانست اراده یمنی ها را بشکند. از سوی دیگر یمنی ها موفق شدند بخش هایی از خاک عربستان را در مقابل اشغال استان های جنوبی این کشور توسط عربستان و امارات، به تصرف خود در بیاورند و شهرهای عربستان از جمله ریاض پایتخت را موشک باران کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی یمن جنگ یمن
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.