دولت مالزی تصمیم گرفته از این به بعد میزبانی برنامه‌ای که شرکت کنندگان اسرائیلی در آن حضور دارند را نپذیرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،دولت مالزی تصمیم گرفته است که میزبان هیچ برنامه‌ای با حضور شرکت کنندگان اسرائیلی نباشد.

به دنبال صادر نکردن روادید برای ورود ورزشکاران تیم ملی شنای پارالمپیک اسرائیلی جهت شرکت در رقابت های قهرمانی 2019 جهان در مالزی٬ دولت این کشور تصمیم گرفته از این به بعد میزبانی برنامه‌ای که شرکت کنندگان اسرائیلی در آن حضور دارند را نپذیرد.

«سیف الدین عبدالله» وزیر خارجه مالزی با تاکید بر عدم تغییر در تصمیم کشورش در این خصوص تصریح کرد: این واکنشی به مساله  فلسطین است.

وی افزود: فلسطین تنها یک مساله دینی نیست بلکه در عین حال موضوعی مرتبط با حقوق بشر است. این(تصمیم) مرتبط با جنگی است به نام ستمدیدگان.

پیش از این «سید صادق» وزیر ورزش و جوانان مالزی در نشستی خبری گفته بود: این مساله در کابینه دولت مالزی بررسی شده ولی نخست وزیر مهاتیر محمد، با ورود ورزشکاران اسرائیلی به کشورمان مخالفت می کند.دولت این تصمیم را رسما به مقامات مربوطه از جمله مسئولین ایالت «ساراواک» به‌عنوان محل برگزاری مسابقات و کمیته بین‌المللی پارالمپیک اعلام خواهد کرد.»

«مهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی نیز ضمن تایید خبر صادر نکردن روادید برای ورزشکاران اسرائیلی جهت شرکت در مسابقات مذکور گفته است:« از این تصمیم دولت حمایت می کنم. این ورزشکاران در صورت ورود به کشور ما مرتکب جرم شده و شاهد کنارکشیدن مالزی از حق میزبانی خواهند بود.»

بنابراین گزارش، شهر «کوچین» در ایالات ساراواک مالزی در تاریخ 29 جولای 2019 میزبان رقابت‌های قهرمانی پارا شنای جهان خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.