نماینده دموکرات سنای آمریکا در نیویورک گفت برای معرفی به عنوان فرد منتخب حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در این کشور اقدام می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین گزارش داد «کیرستن گیلیبرند» نماینده دموکرات سنای آمریکا در نیویورک گفت برای معرفی به عنوان فرد منتخب حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در این کشور اقدام می کند.

گیلیبرند 52 ساله در یک برنامه تلویزیونی گفت که کمیته بررسی حضور در انتخابات را راه اندازی کرده است.

او گفت: «من می خواهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاندید شوم زیرا به عنوان یک مادر جوان، می خواهم همانطور که برای احقاق حقوق فرزندان خودم مبارزه می کنم، برای فرزندان دیگران هم مبارزه کنم. به همین دلیل است که من معتقدم مسئله بهداشت و سلامت باید یک حق باشد، نه یک اهرم. به همین دلیل است که من معتقدم ما باید مدارس دولتی بهتری برای کودکان مان داشته باشیم، من معتقدم هر کسی که می خواهد سخت کار کند باید بتواند هر آموزشی را که برای اشتغال نیاز دارد ببیند تا بتواند به سمت طبقه متوسط حرکت کند.»

گیلیبرند یکی از منتقدان قدرتمند و جدی دونالد ترامپ است و تلاش کرده تا بسیاری از اولویت های خود را مختل کند. او یکی از حامیان مهاجران و توسعه حقوق زنان است. او به شکل زبانی از قربانیان بدرفتاری و آزار زنان در محیط کار، ارتش و دانشگاه ها حمایت کرده است.اما انتقاد او از مردان رده بالا در حزبش، بسیاری از حامیان بالقوه او را خشمگین کرده است.

او تاکید داشت که «بیل کلینتون» رئیس جمهور سابق باید استعفا می داد و یکی از نخستین کسانی بود که خواستار اخراج سناتور «ال فرانکن» در پی اتهامات جنسی شد. 

تاکنون شماری از دموکرات ها برای رقابت با ترامپ به عنوان کاندیدای اصلی احتمالی جمهوری خواهان اعلام آمادگی کرده اند. 

منابع خبری در درون حزب بر این باورند که بین 6 تا 10 نفر از چهره‌ های سیاسی این حزب کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری اعلام خواهند کرد. تاکنون «الیزابت وارن» سناتور آمریکایی از ایالت «ماساچوست» و منتقد تند و تیز بانک های بزرگ و سرمایه داری، «جولیان کاسترو» شهردار سابق «سن آنتونیو» و وزیر پیشین مسکن و توسعه شهری در دولت باراک اوباما، «جان دلانی» نماینده ایالت «مریلند» و «تولسی گابارد» کهنه سرباز جنگ عراق کسانی هستند که برای رقابت با ترامپ در انتخابات 2020 اعلام آمادگی کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.