معاون رئیس جمهور آمریکا در مداخله آشکاری با رهبر اپوزیسیون ونزوئلا تلفنی تماس برقرار کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا به نشان حمایت از «خوآن گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا و نیز نارضایی دولت آمریکا از «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور این کشور با گوایدو گفت و گوی تلفنی انجام داد.

یک مقام کاخ سفید گفت هدف پنس از گفت و گو با گوایدو که رئیس کنگره این کشور نیز هست، اعلام حمایت آمریکا از این کنگره به عنوان تنها نهاد دموکراتیک در این کشور بود.

کنگره ونزوئلا در اختیار اپوزیسیون نیکلاس مادورو قرار داد و دولت وی را نامشروع اعلام کرده است.

یک مقام کاخ سفید گفت مایک پنس در تماس با رهبر مخالفان کاراکاس «از رهبری شجاعانه او پس از بازداشت و رعب و وحشتش» در اوایل هفته تقدیر کرد.

هفته گذشته گوایدو گفت در صورت حمایت ارتش مایل است تا جایگزین مادورو شود.

بسیاری از مقام‌ های دولتی معتقدند که او باید به اتهام خیانت بازداشت شود و البته روز یکشنبه هم او مدت کوتاهی توسط عوامل اطلاعاتی بازداشت شد.

کنگره ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد در نظر دارد از ده ها دولت خارجی بخواهد حساب های بانکی نیکلاس مادورو را مسدود کنند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، از 10 ژانویه دور دوم ریاست جمهوری خود را در حالی آغاز کرد که گروه لیما - متشکل از 12 کشور آمریکای لاتین و کانادا - گفته بودند مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌ شناسند. وزیر خارجه آمریکا پیشتر این موضع گروه لیما را تحسین کرده بود. پارلمان جدید ونزوئلا هم در ادامه نامشروع خواندن دور دوم ریاست جمهوری مادورو، از ارتش این کشور خواسته بود اقدام کرده و «دموکراسی را به کشور بازگردانند.» 

به‌ دنبال انتخابات سال گذشته، کنگره ونزوئلا روز سه‌ شنبه رسما مادورو را «غاصب» دانست و شبکه سی‌ ان‌ ان هم گزارش داد رئیس‌ جمهور آمریکا قصد دارد تا گوایدو را به عنوان «رئیس‌ جمهور مشروع ونزوئلا» در نظر بگیرد.

دولت ترامپ همچنین دور جدیدی از تحریم‌ های اقتصادی علیه ونزوئلا برای فشار وارد آوردن بر مادورو را مدنظر دارد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.