به گزارش رسانه های مراکش علی بونگو رئیس جمهور گابن برای تشکیل کابینه جدید و رهبری آن به کشور خود بازگشت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی بونگو» رئیس جمهور گابن که در مراکش برای درمان قرار داشت شب گذشته به کشور خود بازگشت.

به گزارش رسانه های مراکش علی بونگو رئیس جمهور گابن برای تشکیل کابینه جدید و رهبری آن به کشور خود بازگشت.

بونگو برای درمان پیش از دو ماه در خارج گابن به سر می برد.

رئیس جمهور گابن از 24 اکتبر سال گذشته که برای شرکت در کنفرانس اقتصادی عربستان سعودی به این کشور سفر کرده بود در انظار عمومی ظاهر نشده است و اخبار و گزارش های زیادی درباره ناپدید شدن وی  منتشر شد. ناپدید شدن بونگو در عربستان در بحبوحه بحران ناپدید شدن«جمال خاشقجی» روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول و پس از آن قتل وی اتفاق افتاد.جسد این روزنامه نگار منتقد عربستانی با وجود اذعان عربستان به قتل اش در کنسولگری ریاض در استانبول هنوز پیدا نشده است.

پیش از این اخباری مربوط به مرگ یا فلج شدن بونگو نیز انتشار یافته بود اما در اواخر ماه نوامبر گذشته وی از عربستان سعودی برای ادامه روند درمان به مراکش منتقل شد.

رئیس جمهور گابن در تاریخ 1 ژانویه جاری از رباط پایتخت مراکش در یک گزارش ویدیوئی با خطاب به مردم خود گفت: یک دوره دشواری را پشت سر گذاشتم. همانطور که امروز مشاهده می‌کنید، احساس خوبی می کنم و به زودی با شما دیدار خواهم کرد.

گروهی از نظامیان گابن هفته گذشته با اشغال ساختمان رادیو ملی این کشور، سعی کرده بودند علیه علی بونگو، رئیس جمهور گابن کودتا انجام دهند اما ناکام شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.