ترامپ در توییت جدیدش به نوعی از توییت یک روز قبل خود درباره نابود کردن اقتصاد ترکیه عقب‌ نشینی کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین گزارش داد «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور آمریکا بعد از گفت‌ و گو با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه از اظهارات قبلی‌ اش درباره نابود کردن اقتصاد ترکیه عقب‌ نشینی کرد و در توییتی نوشت: «با اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت وگو کردم تا در خصوص مواضع خود درباره همه مسائل مختلف از جمله موفقیت‌ های دو هفته اخیر در مبارزه با بقایای داعش و ایجاد منطقه امن 20 مایلی توصیه‌ هایی داشته باشم... همچنین در مورد گسترش روابط اقتصادی بین آمریکا که ظرفیت اساسی برای توسعه دارد، صحبت کردیم.»

دونالد ترامپ در حالی در یک عقب نشینی واضح از توسعه روابط اقتصادی با ترکیه سخن می گوید که روز گذشته در توییتی هشدار داده بود که اگر ترکیه به شبه‌ نظامیان کرد متحد ائتلاف به رهبری واشنگتن حمله کند، آمریکا اقتصاد ترکیه را «ویران» خواهد کرد. با این حال، رئیس جمهور آمریکا مشخص نکرد که چگونه اقتصاد ترکیه «ویران» خواهد شد.

توییت دوم ترامپ ساعاتی بعد از گفت‌ و گوی تلفنی او با اردوغان منتشر شده است. رئیس جمهور آمریکا در این گفت‌ و گوی تلفنی با اردوغان، همتای ترک خود از وی خواست تا با کردهای شمال سوریه «بدرفتاری» نکند. کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد ترامپ گفته حاضر به همکاری با ترکیه برای پاسخ دادن به نگرانی‌ های امنیتی آنکارا در شمال سوریه است.

از زمان اعلام خروج نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه در دسامبر 2018، متحدان اروپایی واشنگتن و گروهی از جمهوری خواهان در کنگره آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت نیروهای کرد سوریه، به آنکارا نسبت به حمله به این گروه هشدار داده بودند. ترکیه نیروهای دموکراتیک سوریه را وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.‌ ک.‌ ک) و یک گروه تروریستی می‌ داند. رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه به صراحت گفته‌ اند در صورت لزوم برای از بین بردن این سازمان سیاسی - نظامی به شمال سوریه حمله خواهند کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.