اگر «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان سخن بگوید اسرائیلی ها به شدت نگران می شوند و شروع به تحلیل کلمه به کلمه سخنانش می کنند و اما اگر سکوت کند بیشتر نگران می شوند.

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله  روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: اگر «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان سخن بگوید اسرائیلی ها به شدت نگران می شوند و شروع به تحلیل کلمه به کلمه سخنرانی اش می کنند و اما اگر سکوت کند بیشتر نگران می شوند و به دنبال دلیل این سکوت می روند.وقتی شخص در مقام وی موضع«سکوت» در پیش می گیرد این چه بسا آمادگی برای غافلگیری هایی در آینده از جمله جنگ است.

این چیزی است که در این روزنامه «رأی الیوم» از سخنان «یسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل و مسئولان اسرائیلی دیگر می فهمیم اگر چه با بیشتر تفسیرهای این غیبت مخالفیم اگر نگوییم با بیشتر آنها مخالفیم زیرا که سطحی و غیرقانع کننده هستند.

کاتس گفت که سکوت سید حسن نصرالله و ظاهر نشدنش به دلیل حجم شوکی است که به دلیل اقدام اسرائیل برای نابودی تونل های هجومی در چارچوب عملیات موسوم به «سپر شمال» به وی وارد شد؛ تونل هایی که از مرزها نفوذ کرده و به سمت شهرک های یهودی نشین در شمال سرزمین های اشغالی می رسند.کاتس همچنین مدعی شد از بین بردن این تونل ها بر اساس هوشیاری تکنولوژیک بوده و به شکل زیادی خطری که تهدیدشان می کرد یعنی شهرک های یهودی نشین را تهدید می کرد،از بین برد.

 این تفسیر سطحی است زیرا فاقد عنصر درستی است و مورد حمایت با مدارک علمی نیست. نمایش نابودی تونل ها در قانع کردن خود اسرائیلی ها ناکام شد و رسانه های اسرائیلی آن را تلاش نتانیاهو برای منحرف کردن نگاه ها از اتهام های فسادی است که به وی و زنش زده شده است و بازپرس های پلیس در دادستانی کل خواستار پیگرد قضایی وی شده اند.

نتانیاهو شکایت به شورای امنیت سازمان ملل برد ولی حتی به بیانیه محکومیت «حزب الله» و رئیس آن دست نیافت زیرا همه اسناد و مدارک درباره این تونل ها توسط شهادت های کارشناسان نیروهای بین المللی ناظر در آن سوی مرزها خنثی شد. چگونه تونلی به طول چهل متر در طرف دیگر مرزهای فلسطین خطری برای شهرک های یهودی نشین شکل می دهد که در بیشتر موارد دو کیلومتر از آنها دور است؟ از سوی دیگر آیا پیدا شدن تونل های جنبش حماس در نوار غزه با سرزمین های اشغالی این جنبش را شوک زده کرد و باعث شد که رهبران و فرماندهانش ناپدید شده و به فضیلت سکوت روی آوردند؟

سکوت سید حسن نصرالله چه بسا به این دلیل است که این نمایش اسرائیلی ها را تحقیر کرده و آن را شایسته واکنش نمی داند زیرا واکنش در این حالت آن را تا حدودی تأیید می کند و نیز چه بسا وی استراتژی ای در جنگ روانی در پیش گرفته تا دشمن را سردرگم کرده و با اعصابش بازی کند.

اسرائیلی ها شایعه هایی درباره سید حسن نصرالله و احتمال بیماری وی منتشر می کنند تا به وی فشار وارد کرده و او را وادارند تا برای پاسخ غیرمستقیم ظاهر شود لیکن نصرالله و کارشناسان اطراف او قواعد این بازی را به خوبی بلدند و به سادگی در دام آن نمی افتند.

همه ما اطمینان داریم که سید حسن نصرالله ظاهر می شود آن هم در وقت مناسب تا چیزی یا چیزهایی بگوید که غافلگیری بزرگی است که دشمنان را به ویژه اسرائیلی ها را نگران و وحشت زده می کند...و چاره ای جز این نداریم که منتظر بمانیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.