رهبر راست افراطی فرانسه کارزارانتخاباتی خود را با حمایت از معترضان«جلیقه زرد» آغاز، و تعدادی از کاندیداهای خود را معرفی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت پولتیکو در گزارشی نوشت چهره های تازه، ستیزه گران مورد اعتماد فرانسه - گروه کاندیداهای «مارین لوپن» هستند که آماده اند تا در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند.

رهبر تندروی تجمع ملی فرانسه شب گذشته در کنفرانس پاریس از گزینه های خود در حالی رونمایی کرد که هنوز ماه ها تا زمانی که رای دهندگان در 27 کشور اروپایی پای صندوق ها بروند تا اعضای جدید پارلمان اروپا را انتخاب کنند، باقی مانده است.

لوپن در تجمع انتخاباتی حزب تجمع ملی اظهار داشت: در خصوص جلیقه زردها، این انتخابات فرصتی را به دست می دهد تا به بحرانی که از تحقیر و سختگیری‌ های رئیس جمهوری «بی‌کفایت» نشات می‌ گیرد، پایان دهیم؛ رئیس جمهوری که رفتارش آشوب ایجاد می‌ کند.»

لوپن روی این مسئله شرط بندی کرده که آیا می تواند بر جذابیت کنونی خود میان جوانان سرمایه گذاری کند و در عین حال حمایت جدیدی از سوی محافظه کاران به دست آورد یا خیر.

لوپن همچنین امیدوار است که از تاثیر «جلیقه زردها» هم بهره مند شود تا جایی که روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی به دیلی تلگراف گفت که که خشم عمومی که 9 رشته اعتراضات علیه رئیس جمهور امانوئل ماکرون به راه انداخته، فرصت خوبی برای حزب او در انتخابات اروپا محسوب می شود.

او به این روزنامه گفت: «این بار من از انتهای لیست فشار می آورم زیرا نام من یکی مانده به آخری در لیست است.»

در راس لیست لوپن، «جردن باردلا» سخنگوی جوان 23 ساله این حزب قرار دارد که از سن 16 سالگی به این حزب پیوست و خود را کاملا وقف برنامه های لوپن کرد.

 

GettyImages-495822002-714x476

 

 در تلاش ناموفق لوپن برای دست یافتن به پست ریاست جمهوری در سال 2017 باردلا بر روی تبلیغات مربوط به حوزه مهاجرت کار می کرد. پیشنهاد او «زندگی مسالمت آمیز در حومه» بود. او از زمان آغاز اعتراضات جلیقه زردها در نوامبر گذشته در این اعتراضات شرکت داشته است.

«نیکلاس بی» عضو هیئت اجرایی حزب، که در ماه ژوئن نامش از «جبهه ملی» به «تجمع ملی» تغییر یافت، از دیگر گزینه های مارین لوپن محسوب می شود. این تغییر نام برای رفع اتهامات در خصوص نژادپرست و تعصب گرا بودن حزب صورت گرفت.

با این حال، بزرگترین تغییر برای لوپن، تکیه او بر چندین کاندید است که از حزب محافظه کار «جمهوری خواهان» به تجمع ملی پیوسته اند. «تیری ماریانی» نماینده سابق مجلس و طرفدار شناخته شده کرملین یکی از این کاندیداهاست.

ماریانی که در اوایل این هفته به حزب لوپن پیوسته، مخالف مهاجرت و اتحادیه اروپاست و برای دیدار با بشار اسد به سوریه رفته است. او همچنین حامی زبانی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، و میهمان دائمی شبکه خبری هوادار دولت «راشا تودی» است. او از سال 2014 که کریمه به روسیه ملحق شده، سه بار از این شبه جزیره دیدار داشته است.

شماری از سیاستمداران هم پشت سر «ژان پال گاراد» نماینده پیشین پارلمان صف کشیده اند.

آنهایی که باقی مانده اند، به حمایت از «لورنت وائوکوئیز» - پوپولیست خودخوانده - برخاسته اند؛ سیاستمداری که قصد دارد در انتخابات پیش رو مقابل حزب «تجمع ملی» و حزب محافظه کار «لا رپوبلیک آن مارش» بایستد. و آنهایی که مارین لوپن و وائوکوئیز شک دارند، به ماکرون پیوسته اند.

حزب لوپن به طور سنتی در انتخابات اروپا بسیار محکم بوده است. در سال 2014، حزب او 25 درصد از آرای فرانسوی ها را در انتخابات پارلمان اروپا به دست آورد. نظرسنجی های کنونی نشان می دهد حزب لوپن از ماکرون پیشی گرفته؛ گرچه مبارزات انتخاباتی هنوز آغاز نشده است.

از زمان آغاز اعتراضات جلیقه زردها، حزب لوپن در نظرسنجی‌ ها برتری داشته است. یک نظرسنجی که اواسط ماه دسامبر صورت گرفت، حاکی از حمایت 24 درصدی مردم از او در برابر 18 درصد حمایت از حزب ماکرون است. در این نظرسنجی محافظه‌ کاران 11 درصد و «فرانسه تسلیم ناپذیر» 9 درصد آرا را از آن خود کرده‌ اند.

در حالی که نمایندگان پارلمان اروپا برای رای دادن به قوانین در سراسر اروپا انتخاب می شوند، این کارزار به طور عمده بر مسائل داخلی تمرکز دارد. تبلیغات امسال قطعا بر جنبش اعتراضی جلیقه زردها متمرکز است که اواخر سال گذشته در فیس بوک شکل گرفت و همچنان هم به شکل اعتراضاتی که شنبه ها علیه ماکرون برگزار می شود، ادامه دارد.

لوپن از همین حالا مشخص کرده که از تظاهرات های جلیقه زردها در تبلیغاتش حمایت خواهد کرد. اما «ژان لوک ملانشون» رهبر چپ افراطی هم همین رویه را در قبال این جنبش در پیش خواهد گرفت.

آنچه که هنوز مشخص نیست این است که آیا جلیقه زردها که هنوز رهبر رسمی ای ندارند، گروه سیاسی خود را در انتخابات شکل خواهند داد یا خیر. نظرسنجی ها نشان داده است که یک حزب جلیقه زرد، حدود 12 درصد آرای رای دهندگان را چه از جناح چپ و چه راست به خود اختصاص خواهد داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.