ترامپ هشدار داد در صورت حمله ترکیه به کردها در سوریه این کشور با فاجعه اقتصادی رو به رو می شود در عین حال از کردها نیز خواست که آنکارا را «تحریک نکنند».

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ترکیه نسبت به حمله به کردهای سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی به شدت هشدار داد.

ترامپ هشدار داد در صورت حمله ترکیه به کردها در سوریه این کشور با فاجعه اقتصادی رو به رو می شود در عین حال از کردها نیز خواست که آنکارا را «تحریک نکنند».

ترامپ در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: در صورتی که ترکیه به کردها حمله کند،ایالات متحده آمریکا اقتصاد این کشور را نابود می کند.» 

وی در ادامه نوشت:« از کردها نیز می خواهیم که آنکارا را تحریک نکنند.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: «منطقه امن به عرض 20 مایل ایجاد می کنیم.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنین نوشت:« روسیه، ایران و سوریه بزرگترین استفاده کنندگان از سیاست طولانی مدت آمریکا برای از بین بردن گروه داعش در سوریه هستند، ما نیز استفاده بردیم لیکن زمان آن فرا رسیده است که نیروهای خود را به میهن بازگردانیم. جنگ هایی که پایان ندارد را متوقف کنید!».

تهدید بی سابقه رییس جمهور  آمریکا علیه ترکیه در حالی بیان می‌شود که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفته بود برای دستیابی به توافقی با ترکیه در حفاظت از افراد مسلح کُرد در سوریه «خوشبین» است.

پمپئو که در سفری در امارت متحده عربی به سر می بُرد، تصریح کرد: «آمریکا حق مردم ترکیه و حق آقای اردوغان برای حفاظت از کشورشان در برابر تروریست‌ها را به رسمیت می‌شناسد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.