به گفته یک سخنگوی نظامی آمریکایی کاری که آمریکا درباره نیروهایش در سوریه تا کنون انجام داده است اتخاذ تدابیر لجستیکی برای حمایت از خروج نیروها از سوریه است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هنوز آغاز نشده است.

«شون رایان» یکی از سخنگویان نظامی آمریکا در این زمینه گفت که آمریکا هنوز خروج نیروهای خود از سوریه را آغاز نکرده است.

رایان افزود که کاری که آمریکا درباره نیروهایش در سوریه تا کنون انجام داده است اتخاذ تدابیر لجستیکی برای حمایت از خروج نیروها از سوریه است.

این سخنگوی نظامی  تصریح کرد که تا کنون به دلایل امنیتی تحرکات عملی نیروها بررسی نشده است ولی تأکید کرد انتقال نیروها از سوریه به مکانی دیگر هنوز صورت نگرفته است.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه روز گذشته گزارش داد که یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا گفت که ارتش آمریکا تخلیه تجهیزات نظامی خود از سوریه را آغاز کرده است اما هنوز جدول زمانبندی شده برای خروج دو هزار نظامی آمریکا که به شکل غیرقانونی در سوریه مستقر کرده است مشخص نیست.

این مسئول آمریکایی گفت:« بی تردید می توانم بگویم که تجهیزات از سوریه به بیرون منتقل شده است و به دلایل امنیتی در حال حاضر نمی توانم جزئیات بیشتر ارائه کنم.»

این مسئول آمریکایی دقیقا مشخص نکرد که این محموله منتقل شده به خارج از سوریه چه تجهیزاتی داشته یا چگونه منتقل شده است.

پیش از این نیز شبکه سی ان ان از تخلیه تجهیزات نظامی ارتش آمریکا طی روزهای اخیر خبر داده است و به نقل از یک مسئول در دولت آمریکا که از عملیات اطلاع دارد گزارش داد که تخلیه تجهیزات نشانه ای از آغاز خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است.

 از سوی دیگر،«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته -جمعه- در یک نشست خبری در مسکو اعلام کرد: واشنگتن برای باقی ماندن در سوریه بهانه ایجاد کرده و روشی که آمریکا برای خروج از سوریه در پیش گرفته، شبیه آن است که می‌خواهد در این کشور باقی بماند.

وی با اشاره به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره خروج نظامیان کشورش از سوریه گفت: «گفتگوی کردها با دمشق بسیار مهم است. کردها بخشی از جامعه سوریه هستند. اگر حکومت سوریه کنترل مناطق کردنشین را به دست خود بگیرد، خطرات امنیتی همسایگان این کشور از بین خواهد رفت».

زاخارووا همچنین افزود: «ما معتقدیم که پس از خروج آمریکا، مناطقی که پاک سازی خواهند شد، تحت کنترل دولت سوریه قرار خواهد گرفت. ولی به دلیل نامشخص بودن راهبرد واشنگتن، از خروج نظامیان این کشور از سوریه مطمئن نیستیم».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.