«تولسی گابارد» نماینده زن و دموکرات از ایالت «هاوایی» در کنگره برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور اعلام آمادگی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین گزارش داد «تولسی گابارد» نماینده دموکرات ایالت هاوایی در مصاحبه ای که قرار است امروز از شبکه سی ان ان پخش شود، اعلام کرد وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شرکت می‌ کند. 

گابارد که یک کهنه سرباز جنگ عراق است و هم اکنون در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حضور دارد، در این مصاحبه گفته است: «من تصمیم گرفته ام در این انتخابات شرکت کنم و اطلاعیه رسمی را هفته آینده ارائه می کنم.»

پیش از این رسانه های آمریکایی از احتمال پیوستن این نماینده دموکرات آمریکا به تیم دولتی دونالد ترامپ خبر داده بودند.

وی در ادامه مصاحبه اش دلایل این تصمیم خود را این‌ طور توضیح می دهد:«دلایل زیادی برای اتخاذ این تصمیم وجود دارند. چالش‌ های زیادی پیش روی مردم آمریکا وجود دارند که من نگران آنها هستم و می‌ خواهم کمک کنم تا این مشکلات حل شوند. یک مسئله مهم هست که نسبت به بقیه مسائل اهمیت بیشتری دارد و آن هم مسئله صلح و جنگ است.»

دفتر گابارد به درخواست گاردین برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

گابارد از جمله سیاستمداران آمریکاست که مواضع ضد مداخله جویانه و ضد جنگ دارد. 

او منتقد سیاست خارجی آمریکا در عراق، لیبی و سوریه است. وی به واسطه مخالفت با کنار رفتن «بشار اسد» از ریاست جمهوری سوریه شناخته می شود و بارها نسبت به خطر تکرار سناریوی عراق و یا لیبی در سوریه در صورت سقوط دولت  بشار اسد هشدار داده بود. وی در این باره گفته بود که چنین تحولی باعث تقویت پایگاه های گروه تروریستی داعش و اشغال سرزمین های سوریه توسط این گروه تروریستی خواهد شد. 

در ژانویه سال 2017 رسانه‌ های آمریکا گزارش دادند او به سوریه سفر کرده و با رئیس‌ جمهور این کشور دیدار کرده است. این دیدار انتقادات گسترده ای را به دنبال داشت.

 

xAleppo-Tulsi-Gabbard-720x479.jpg.pagespeed.ic.PJ56m0RGg0

Tulsi_Gabbard_e00b4

 

اما گابارد در نهایت به این دیدار اعتراف کرد و گفت با ترامپ هم دیدار داشته و ترامپ از او خواسته پیام هایی را به بشار اسد برساند. اول اینکه، اسد نباید از دولت آمریکا بترسد زیرا این تغییر دولت به معنای تمایل به تغییر حکومت سوریه نیست.

دومین پیام این بود که ترامپ می خواهد با ایجاد منطقه امن به دولت سوریه در مدیریت اوضاع آوارگان کمک کند. سومین پیام هم که او به اسد داد این بود که آمریکا می خواهد با هماهنگی با سوریه و روسیه، بقایای داعش و القاعده را نابود کند.

وی همچنین به حمایت تسلیحاتی آمریکا از گروه‌ های تروریستی اذعان کرده است. گابارد ژانویه 2017 طرحی را ارائه کرده بود که خواستار قطع حمایت‌های مالی آمریکا از گروه‌ های تروریستی مانند القاعده است. او هنگام معرفی این طرح گفت: «اگر من یا شما به القاعده یا داعش پول و تسلیحات بدهیم یا از آنها حمایت کنیم به زندان می‌ افتیم. با وجود این، دولت آمریکا سال‌ ها است که از این قانون تخطی کرده و برای براندازی دولت سوریه بی سر و صدا از متحدان و شرکای القاعده، داعش و سایر گروه‌ های تروریستی حمایت کرده است.»

گابارد در سال 2016 نیز زمانی به صدر اخبار تبدیل شد که از یک پست ریاستی در کمیته ملی دموکرات ها استعفا داد. این کار او در اعتراض به تصمیم حزب در خصوص محدود کردن شمار مناظره های میان کلینتون و سندرز صورت گرفت.

 

4353

 

تحلیلگران معتقد بودند مناظره های کمتر به نفع کلینتون بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.