اردوغان تصریح کرد که ترکیه به زودی عملیات نظامی جدیدی برای نابودی تمام گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه با حضور در نشست هفتگی اعضای حزبش در مجلس گفت: به زودی عملیات جدیدی برای نابودی تمام گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز خواهیم کرد.

اردوغان افزود: ترکیه از ابتدا در مسئله سوریه رویکرد اصولی داشته است.

این درحالی است که بیشتر تروریست ها از مناطق مختلف جهان از طریق ترکیه وارد سوریه شدند.همچنین بسیاری از تروریست ها و گروه های مسلح سوری سلاح و حمایت مالی نیز از طریق ترکیه دریافت کرده اند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تصریح کرد: اظهارات «جان بولتون» در سرزمین های اشغالی درباره سوریه غیرقابل قبول است. اینها گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک را نمی‌شناسند.

وی افزود: گروه‌های مسلح کرد در سوریه نماینده برادران کرد ما نیستند.یگان های حمایت مردمی کرد و پ.ک.ک دو روی یک سکه هستند.

اردوغان مدعی شد که ترکیه در عملیات سپر فرات 3 هزار تروریست داعشی را از پای درآورد و تنها ترکیه هراس از داعش را نابود کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت:بولتون مرتکب یک اشتباه بزرگی شده است. در این زمینه نمی توانیم خوشبین باشیم. به کسانی که داخل کریدور تروریستی سوریه قرار دارند، پاسخ خواهیم داد.

رجب طیب اردوغان در ادامه گفت:طی توافقی که با ایران و روسیه انجام دادیم جلوی بحران جدیدی در ادلب را گرفتیم.

وی تصریح کرد: به زودی عملیات جدیدی برای نابودی تمام گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز خواهیم کرد.ترکیه تعیین شروط برای عملیات نظامی اش علیه گروه های تروریستی در شمال سوریه را نمی پذیرد.

اردوغان در ادامه به دیدار خود با ترامپ اشاره کرد و گفت:  دیدار ما با ترامپ، نقطه‌عطفی در تاریخ محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: کسانی با دروغ و شایعه سازی ترکیه را متهم به ارتکاب قتل عام کردها در سوریه می‌کنند اما خود واقعیت را می‌دانند. ترکیه میزبان 200 هزار نفر از کردهای کوبانی است.

اردوغان همچنین گفت:  مبارزه کردهای سوریه با داعش دروغ بزرگی است. خبر دروغ «ترکیه در سوریه کردها را هدف قرار می دهد» تهمتی پست، بی شرمانه و زشت است.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که اردوغان در بخشی از سخنان خود گفت: از وجود برخی عناصر پ.ک.ک داخل صفوف جلیقه زردها در فرانسه خبر داریم، حالا آیا پاریس این را می داند؟

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.