عامل انتحاری پس از تیراندازی به عناصر ایست بازرسی توانست وارد مقر یگان های حمایت مردمی (که ستون فقرات نیروهای دموکراتیک سوریه را شکل می دهند) شود و پس از آن خود را منفجر کند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، در حمله انتحاری گروه تروریستی داعش به یکی از ایست های بازرسی افراد مسلح کرد در شهر«الرقه»سوریه 5 تن کشته شدند و 8 تن دیگر نیز زخمی شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری گفت که یک عامل انتحاری که به خود جلیقه انفجاری بسته بود به یک ایست بازرسی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه( که اکثریت آن را کردها تشکیل می دهند) و بر الرقه سیطره دارند امروز بعد از ظهر حمله کرد.

این دیده بان افزود که عامل انتحاری پس از تیراندازی به عناصر ایست بازرسی توانست وارد مقر یگان های حمایت مردمی (که ستون فقرات نیروهای دموکراتیک سوریه را شکل می دهند) شود و پس از آن خود را منفجر کند.

در این عملیات تروریستی داعش، 5 تن کشته شدند که یکی از آنها از افراد مسلح کرد و چهار تن غیرنظامی بودند و هشت تن نیز زخمی شدند. 

برخی منابع گفتند که با توجه به وخامت حال برخی از زخمی ها احتمالا شمار کشته شده ها بیشتر شود. برخی منابع نیز گفتند که به جز این پنج تن شماری دیگر نیز کشته شده اند.

در تحولی دیگر،«گر پترسون» فرستاده ویژه جدید سازمان ملل به سوریه که جایگزین«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سابق سازمان ملل به سوریه شد، نخستین نامه خود را در این مقامش درباره ماموریتش به سوریه فرستاد.

نمایندگی سازمان ملل ویژه سوریه در حساب توئیتری خود متن نامه پترسون که ماموریت خود را رسما امروز دوشنبه آغاز کرد به زبان های انگلیسی و عربی منتشر کرد.

 پترسون در این نامه گفت:افتخار این را دارم که ماموریت خودم را به منظور خدمت به ملت سوریه و خواسته هایش برای صلح آغاز کنم.»

وی تأکید کرد که امیدوار است که بتواند «در سطح گسترده ای با همه طرف های مربوطه داخل و خارج سوریه» رایزنی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.