مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات درباره دست داشتن موششه ترامپ در عملیات پولشویی را آغاز می کند.

به گزارش جماران به نقل از  الجزیره، یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریک از تحقیقات درباره پولشویی توسط موسسه ترامپ  خبر داد.

«اریک سوالول» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان که دو روز پیش کار خود را آغاز کرد اعلام کرد که مجلس نمایندگان تحقیقات درباره دست داشتن موششه ترامپ در عملیات پولشویی را آغاز می کند.

سوالول افزود که تحقیقات به روابط موسسه ترامپ با عربستان سعودی نیز می پردازد.

پس از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره برای انتخاب 35 سناتور و همچنین تمام مجلس نمایندگان در ششم نوامبر 2018(15 آبان ماه)، که با پیروزی جمهوریخواهان در سنا و دموکرات ها در مجلس نمایندگان به پایان رسید، نخستین نشست این کنگره دو روز پیش برگزار شد.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا جلسه یکصد و شانزدهم خود را در حالی شروع کرد که چکش چوبی ریاست این مجلس یک بار دیگر در اختیار «نانسی پلوسی» دموکرات قرار گرفت.

نانسی پلوسی، رهبر ۷۸ ساله دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان توانست با ۲۲۰ رای از ۴۳۵ ریاست مجلس را بر عهده بگیرد. خانم پلوسی نخستین زنی بود که در سال ۲۰۰۶ به این مقام رسید و اکنون دوباره با تقویت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان توانست ریاست سال‌های گذشته را تمدید کند.

خانم پلوسی پیش از این گفته بود: «او (ترامپ) به کنگره‌ای جمهوری‌خواه عادت کرده بود، مجلس نمایندگان و سنایی که در دست او بود. این کنگره این گونه نخواهد بود. نظارت بر فعالیت‌های دولت یکی از مسئولیت‌های ما است.»

خانم پلوسی البته در ادامه تاکید کرد تا زمانی که هر دو حزب خواستار استیضاح آقای ترامپ نباشند این مساله را دنبال نخواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.