اوضاع در خطوط تماس میان نیروهای ترکیه و گروه های مورد حمایت آنکارا با نیروهای«شورای نظامی منبج» و گروه «جیش الثوار» به مانند قبل از اعلام آماده باش ترکیه برای انجام عملیات نظامی در منبج، بازگشت.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی رسانه ها گزارش دادند که گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه که اخیرا در منطقه پیرامون شهر«منبج» در شمال غربی سوریه مستقر شده بودند از این منطقه عقب نشینی کرده و به مرزهای «لواء اسکندرون» واقع در مرزهای ترکیه و سوریه رفتند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، تأکید کرد که تجهیزات نظامی و عناصر مسلح که اخیرا توسط گروه های مسلح سوری به حومه منبج منتقل شده بودند از این منطقه خارج شده و به پادگان های نظامی در حومه ریف منبج در بخش شمال شرقی از استان «حلب» منتقل شدند.عناصر مسلح نیز در پادگان هایی که عبارتند از مدارسی که تبدیل  به مقرهای نظامی شده و وابسته به گروه موسوم به «ارتش ملی»هوادار ترکیه و مورد حمایت آنکاراست، مستقر شده اند.

این دیده بان تأکید کرد که اوضاع در خطوط تماس میان نیروهای ترکیه و گروه های مورد حمایت آنکارا با نیروهای«شورای نظامی منبج» و گروه «جیش الثوار» به مانند قبل از اعلام آماده باش ترکیه برای انجام عملیات نظامی در منبج، بازگشت.

گروه های هوادار ترکیه در شمال حلب همچنین اقدام به ارسال مجموعه هایی از افراد مسلح برای مقابله با گروه جبهه النصره در غرب حلب کردند.

از سوی دیگر، برخی منابع در گروه نیروهای دموکراتیک سوریه اخبار منتشر شده در رسانه های عربی و منطقه ای درباره نقش مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس در شرق فرات و نیز حضور افسران اماراتی و مصری و بازدید آن ها از شهر منبج را تکذیب کردند.

این رسانه ها اعلام کرده بودن که افسران مصری و اماراتی ضمن بازدید از شهر منبج به منظور استقرار نیروهای مصری و اماراتی با پوشش هوایی آمریکا با هدف جایگزینی نیروهای آمریکایی که واشنگتن قصد دارد آنها را از سوریه خارج کند، در منطقه گردش کردند.

این در حالی است که خبرگزاری سانا گزارش داد که در راستای اجرای توافق برای بازگشت روال طبیعی زندگی به مناطق شمالی سوریه، کاروانی از یگان های حمایت مردمی کرد از منطقه منبج به سمت ساحل شرقی فرات عقب نشینی کرد.

وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در راستای اجرای توافق برای بازگشت روال طبیعی زندگی به مناطق شمالی جمهوری عربی سوریه، از اول ژانویه 2019 میلادی، کاروانی از یگان های حمایت مردمی کرد شامل بیش از 30 خودرو، از منطقه منبج به سمت روستای «قره قوزاق» واقع در 25 کیلومتر شمال شرق منبج در ساحل شرقی فرات عقب نشینی کردند.

وزارت دفاع سوریه افزود: حدود 400 شبه نظامی کرد منبج را ترک کردند.

روزنامه رأی الیوم نیز گزارش داد که برخی منابع موثق گفتند که یگان حمایت مردمی کرد خروج از شهر«منبج» و رفتن به سمت ساحل شرقی رود فرات را آغاز کردند.

این منابع گفتند که 30 خودروی نظامی از رود فرات عبور کرده و به ساحل شرقی آن رفتند. 

این منابع تصریح کردند:این خروج در راستای اجرای توافقنامه کردها با دولت سوریه که با نظارت ایران و روسیه به آن رسیدند صورت می گیرد.

به گفته این منابع مذاکرات میان دولت سوریه و کردها دو هفته در پایگاه نظامی «حمیمیم» روسیه در استان «لاذقیه» برگزار شده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده قرار بود که اجرای توافقنامه از روز گذشته اول ژانویه آغاز شود اما خروج یگان های حمایت مردمی طی ساعت های گذشته آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سال گذشته بیش از 23 هزار عضو گروه های تروریستی در سوریه کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد بیش از 23 هزار عضو گروه های تروریستی در سوریه سال 2018 کشته شدند و خسارت های تروریست ها، شامل 159 دستگاه تانک، 57 زره پوش، بیش از 900 توپ و حدود 3 هزار خودرو مجهز به تیربار سنگین بود.

این وزارت خاطرنشان کرد از پاییز 2015 بیش از 87 هزار تروریست در سوریه کشته شده اند که 830 تن از آنها از فرماندهان گروه های تروریستی و بیش از چهار هزار و پانصد تروریست از شهروندان کشورهای مستقل مشترک المنافع بودند.

وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید کرد تروریست ها از سال 2015 حدود هزار اردوگاه میدانی، 10 هزار انبار سوخت و مهمات، 650 تانک و بیش از 700 خودروی زرهی را از دست داده اند.

بیانیه وزارت افزود: 95.6 در صد از اراضی سوریه تحت کنترل  ارتش عربی سوریه و نیروهای همپیمان شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.