نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه پس از انتقال به اربیل در اقلیم کردستان عراق به کشور خود یا به مکان دیگری خواهند رفت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه پس از انتقال به اربیل به کشور خود باز خواهند گشت.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه پس از انتقال به اربیل در اقلیم کردستان عراق به کشور خود یا به مکان دیگری خواهند رفت.

وی همچنین گفت که انتقال نیروهای آمریکایی به اربیل به معنی نقض حاکمیت ملی عراق نیست و استقرار این نیروها در این منطقه موقتی خواهد بود.

دولت آمریکا تاکنون در خصوص نحوه خروج نیروهای این کشور از سوریه اطلاع‌رسانی نکرده است.

پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط «دونالد ترامپ» رییس جمهور ایالات متحده جابجایی‌های نیروهای این کشور در پایگاه هوایی «حریر» در اربیل افزایش یافته است.

در حال حاضر حدود 5 هزار سرباز آمریکایی در عراق حضور دارند. آمریکا در سال 2015 ابتدا کنترل پایگاه هوایی حریر را در دست گرفت و سپس با افزایش پهنای باندهای پرواز آن استفاده فعال از این پایگاه را آغاز کرد.

این پایگاه به دلیل حمایت پیشمرگه و همچنین دوری از تهدید گروه تروریستی داعش برای آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر این پایگاه مستقر در شمال عراق نزدیک‌ترین پایگاه هوایی به سوریه به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.